سامانه «همرسان» چالش‌های مهم ازدواج را مرتفع می‌سازد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: سامانه «همرسان» با هوشمندی در مسیر مناسبی ریل‌گذاری شده تا چالش‌های مهمی درباره امر ازدواج در جامعه را مرتفع سازد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم‌افزایی دانشگاهیان استان بوشهر با محور فعالیت «دفتر همرسان» دانشگاهیان با تأکید بر رویکرد ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار با حضور مسئولان دانشگاه‌های استان بوشهر و رئیس اداره آموزش و مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام مسعود داستار، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: کار باید تشکیلاتی باشد درباره طرح کشوری همرسان اظهار کرد: این طرح با هوشمندی، قانونمندی و دغدغه‌مندی در مسیر مناسبی ریل‌گذاری شده تا چالش‌های مهمی درباره امر ازدواج در جامعه را مرتفع سازد.

وی با بیان اینکه دانشجویان جوان در جامعه قشری خوش‌فکر، اثرگذار و اندیشمند هستند که اگر معضل انتخاب فرد همسان در امر ازدواج برای آنان حل شود، چالش بخش اعظمی از جامعه رفع می‌شود، عنوان کرد: ازدواج و زندگی پایدار پس از ازدواج از آرمان‌ها و اهداف ارزشمندی بوده که برای کل جوامع مورد اهمیت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تشریح کرد:‌ اگر به دنبال تحقق نهاد خانواده در افق صحیح دینی، تمدنی و اسلامی هستیم باید مسیر را نشان داد از کج‌روی‌ها جلوگیری کرد و در مسیر حامی افراد بود. بی‌شک حلقه مفقود این مهم، هم رسانی و به هم رساندن زوجین در فضایی به دور از آسیب‌ها و با مشاوره‌هایی مقبول، خوب، آگاهانه برای خانواده‌ها و دانشجویان است.

داستار با بیان اینکه بحث ازدواج و سرشاخه‌های آن به‌طور جد در دستور کار مسئولان دانشگاه هیئت استان قرار دارد و در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای خورموج، بوشهر و دشتستان دفتر همرسان ایجاد شده، توضیح داد: با تشکیل دفتر همرسان دانشگاه، برنامه‌هایی نظیر کارگاه‌های مجردی، حلقه‌های معرفتی و جلسات مباحثی پرسش و پاسخ و فعالیت‌های دیگری همانند برنامه ازدواج دانشجویی، مشاوره‌های آموزشی و رفتاری در سایه مأموریت‌های دفتر همرسان در حال اجراست.

۲۸ خوابگاه متأهلی به ظرفیت خوابگاه‌های بوشهر افزوده شد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه خلیج‌فارس و دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان بوشهر نیز با تأکید بر اینکه مجموعه مدیریتی استان بوشهر همانند دانشگاه‌های استان، نگاه ویژه‌ای به امر ازدواج، نهاد خانواده و دغدغه‌های موجود دارند، گفت: نخستین نکته پس از همرسانی و ترویج امر ازدواج، مسئله شغل و سپس مسکن است.

حجت‌الاسلام رضا جمالی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان، مسئله ازدواج همواره جزء دستورات جلسه بوده و نماینده ولی فقیه در استان و استانداری حمایت‌های مناسبی از برنامه‌های مدنظر در راه ازدواج در استان دارند، اضافه کرد: بیشترین وام و تسهیلات بانکی برای ازدواج و تأمین کالاهای ضروری در کشور در این استان پرداخت و مشاور جوان استاندار نیز از دانشگاه‌های استان انتخاب شده است. در ۶ ماه گذشته، ۱۲۰ جهیزیه برای زوجین تهیه و ۲۸ خوابگاه متأهلی با مساعدت رؤسای دانشگاهی به ظرفیت خوابگاه‌های استان افزوده شد.

وی مطرح کرد: کار مجموعه نهاد دانشگاه‌ها و مسئولان دانشگاه برای تسهیل امر ازدواج جهادی بوده؛ اما به تنهایی کافی نیست که برای تحقق بیشتر برنامه‌ها و تهیه ملزومات جهیزیه و نیز تجهیز و راه‌اندازی خوابگاه‌های متأهلی نیازمند مساعدت و همراهی بیشتر است. طبق آخرین آمارها، ازدواج‌های دانشجویی، کمترین آمار آسیب‌ها و طلاق داشته است.

کد خبر: 1231074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =