پل روستای دیزآباد در جاده نظامی قائمشهر به بهره‌برداری نزدیک شد

پروژه پل عبوری روستای دیزآباد در جاده نظامی قائمشهر پس از گذشت سال‌ها به بهره‌برداری نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، پروژه پل عبوری روستای دیزآباد در جاده نظامی قائمشهر، پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از آغاز کلنگ‌زنی این پروژه، در حال اجرای عملیات ایمنی بوده و شواهد نشان از بهره‌برداری قریب‌الوقوع آن را می‌دهد.

نکته قابل توجه فرآیند اجرای این پروژه و ساخت پل، طولانی شدن بازه زمانی آغاز تا بهره برداری است به حدی که چندین دولت و سه رئیس جمهور و چند نماینده مجلس را به خود دیده است.

روند اجرای این پروژه یکی از برنامه‌های عمرانی عادی به حساب می‌آید که می‌بایست ظرف مدت ۲ تا ۳ سال پایان می‌یافت.

این پروژه در مسیر تردد دانشگاهیان دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر واقع در جاده نظامی قرار دارد که در طول این سالیان، موجب ایجاد دشواری و مشقت قشر دانشگاهی نیز شده است؛ به نحوی که سال گذشته، یک خودرو حامل سه تن از دانشجویان واحد قائمشهر در این جاده و با فاصله کمی از محل احداث این پروژه، دچار سانحه رانندگی شد و متاسفانه یکی از دانشجویان جان خود را از دست داد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوال تشکل‌های دانشجویی واحد قائمشهر در برنامه تریبون آزاد که آذرماه ۱۴۰۲ در محوطه دانشکده فنی و مهندسی واحد قائمشهر برگزار شده‌ بود، دلایل طولانی شدن این پروژه را نواقص فنی، زمان‌بر بودن کارشناسی علمی و محدودیت‌های مالی برشمرد.

بر اساس شواهد عینی، پروژه مذکور به زودی در سال ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید، اما آنچه که مردم بالاتجن شهرستان قائمشهر را آزرد، وارد شدن خسارات جانی و مادی بر بومیان، دانشجویان و دانشگاهیان بود که برخی از این صدمات به هیچ وجه قابل جبران نیست.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =