دانشگاه باید محل تبادل نظر در مورد مسائل اساسی جامعه باشد / تشکل دانشجویی بدنبال راه‌ حل‌کلان برای رسیدن به جامعه اسلامی

با توجه به منویات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف فرهنگی،سیاسی و اجتماعی جامعه به سراغ برخی از فعالان جنبش دانشجویی آمدیم و پای صحبت و دغدغه‌ها و برنامه‌های آنان نشستیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز، با توجه به منویات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت‌های جنبش دانشجویی در حوزه‌های مختلف فرهنگی،سیاسی و اجتماعی جامعه و همچنین نیاز حضور و تبیین مسائل کلان انقلاب اسلامی توسط جوانان کشور، به سراغ برخی از فعالان جنبش دانشجویی آمدیم و پای صحبت و دغدغه‌ها و برنامه‌های آنان نشستیم.

در ابتدای این گفت‌وگو مریم مطرق آبادانی، دانشجوی ترم دو کارشناسی رشته حسابداری و سردبیر نشریه بانگ دانشجو در مصاحبه با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: یکی از اصلی ترین رکن‌های فعالیت دانشجویان در عرصه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، حضور و کنشگری در حوزه نشریات دانشجویی می‌باشد که می‌تواند صدای رسای دانشجویان و علمدار پرچم مبارزه با بی عدالتی و جریان ساز محور عدالت‌خواهی دانشجویان فعال و کنشگر باشد.

وی افزود: ما در نشریات دانشجویی درصدد این بودیم تا بتوانیم بازوان اجرایی و رسانه‌ای فعالین دانشجویی در تشکل‌ها، کانون‌ها و بسیج دانشجویی باشیم؛ و کنشگری آنان را به سمع و نظر دیگر دانشجویان و مسئولین با تکیه بر توان رسانه‌ای که در نشریات دانشجویی وجود داشت برسانیم و مانع این شویم که فعالیت دوستان‌ما در حوزه‌های فرهنگی سیاسی کم رنگ دیده شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: هرچند گاهی اوقات بعضی از مطالب ما مورد پسند برخی مسئولین نبوده و سعی بر ایجاد ناهنجاری و خلل در روند فعالیت دانشجویی ما داشتند، لیکن ما به پشتوانه منویات رهبر معظم انقلاب باقدرت و بدون کوچکترین محافظه کاری برنامه‌های خودمان را پیش می‌بردیم.

در ادامه گفت‌وگو با فعالین دانشجویی امیدصاحب نژاد، فعال ادوار دانشجویی و مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان در ارتباط با فعالیت‌های انجام گرفته در دوران دانشجویی عنوان کرد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به کنشگری فعال در دانشگاه، سعی داشتیم تا برنامه‌های بسیار خوب، جذاب و دانشجو پسند در محیط دانشگاه با همکاری اساتید و دانشجویان برگزار کنیم که باعث هم‌افزایی و ارتباط بهتر استاد و دانشجو می‌شد، برخی از این برنامه‌ها عبارتند از:

_برگزاری دوره تربیتی آموزشی بینات با موضوعات فرهنگی، سیاسی(جریان شناسی)، علمی، اعتقادی ویژه دانشجویان جدیدالورود
_برگزاری دو دوره جشنواره فرهنگی هنری فجر بیداری ویژه دانشجویان رشته هنر، معماری، نقاشی، خیاطی و عکاسی
_تشکیل و راه اندازی گروه رباتیک و کمیکار ویژه دانشجویان بسیجی رشته های مهندسی برق الکترونیک و مهندسی شیمی و در بخش کمیکار با کسب مقام سوم مسابقات کشوری از افتخارات بسیج دانشجویی بود.
_برگزاری اردوهای جهادی مناطق محروم
_برگزاری چهار دوره مسابقات فوتسال ویژه دانشجویان
_دعوت از اساتید کشوری، استانی و منطقه‌ای جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی با توجه به منویات مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در مسائل فرهنگی و گفتمانی و.....

وی با توجه به چرایی نیاز کنشگری و گفتمان‌سازی در دانشگاه توسط دانشجویان و فعالان دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه باید محل تبادل نظر در موضوع‌های جدی و اساسی جامعه باشد و ماحصل این خروجی باید راهکاری برای ارتقا و اعتلای نظام اسلامی باشد.
صاحب نژاد در پایان گفت:جنبش دانشجویی ایران به عنوان یکی از مهمترین کنشگران سیاسی و اجتماعی کشور توانسته ظهور و بروز خوبی داشته باشد؛ اما جریان دانشجویی به این فعالیت‌ها اکتفا نکند و به دنبال راه‌ حل‌های کلان برای رسیدن به جامعه اسلامی باشد.

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید
انتهای خبر/

کد خبر: 1228791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =