لزوم تغییر موضع دولت در زمینه حذف معافیت مالیاتی هنرمندان

دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دولت موضع خود را در رابطه با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها تغییر داده و به جای تقابل با مردم، تعامل کند.

معصومه بخشیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به گرانی بنزین و اتفاقات اخیر اظهار کرد: حدوداً 2 هفته‌ از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین می‌گذرد، طرحی که اجرای آن بدون تدبیر توسط دولت اجرا شد، امید را از جامعه گرفت و باعث عصبانیت، اعتراض‌ها و مطالبات معیشتی به حق مردم شد.

وی با بیان اینکه آشوبگران و منافقین اعتراضات و مطالبات مردم را از مسیر درست خارج کردند، گفت: افراد وابسته به کشورهای غربی و آمریکا در حوادث اخیر کشور باعث شدند تا ضربه‌های سنگین مالی، جانی و روانی به مردم ایران وارد شود.

دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: افکار عمومی چند روزی است که بحران حوادث اخیر کشور را پشت سر گذاشته و سعی دارد به حالت عادی خود بازگردد و خود را با شرایط وفق دهد؛ اما دولت‌مردان که داعیه داران تدبیر و امید هستند، در اظهاراتی با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها مخالفت می‌کنند.

وی بیان کرد: دولت بایدسرفصل‌های مهم اصلاح ساختار بودجه و اصلاح معافیت‌ها و توسعه پایه‌های مالیاتی را اصلاح کند. مردم از حق اعتراض خود برای حفظ ساختارها و ارکان نظام می‌گذرند، در چنین شرایطی از معافیت مالیات هنرمندان مطلع شدند.

به گفته بخشیان؛ عملکرد دولت، ناامیدی از بهبود شرایط دشوار اقتصادی را برای کشور به همراه دارد. این ناامیدی آثار زیان‌بار فرهنگی را در جامعه ایجاد می‌کند که بعد از آن باید متولیان فرهنگی هزینه و وقت مضاعفی را صرف بهبود این شرایط کنند.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: به عنوان مثال کارگری را در نظر بگیرید که به طور متوسط درآمد ماهیانه یک و نیم تا 2 میلیون تومان دارد و قبل از دریافت حقوقش مالیات آن را پرداخت می‌کند، در چنین شرایطی این فرد آگاه می‌شود که مسئولانی که به آنها اعتماد کرده و رای داده است از دریافت مالیات دستمزدهای گزاف برخی فعالان حوزه‌های فرهنگی چشم‌پوشی می‌کنند، طبیعتاً این فرد دچار سرخوردگی و ناامیدی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فضای ناامیدی و یاس نه تنها زندگی خود این کارگر؛ بلکه همه اعضای خانواده‌اش را تحت الشعاع قرار می‌دهد. جریان دانشجویی از دولت تدبیر و امید درخواست دارد که موضع خود را در رابطه با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها تغییر داده و در کنار مردمی که با امید به تدبیر آنها رای دادهند قرار بگیرند. دولت باید به جای تقابل با مردم تعامل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044815

وب گردی

وب گردی