ترامپ امنیت جهان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است

وزیر دفاع با بیان اینکه ‌امروز مهم‌ترین موضوع ترامپیسم در جهان است که ‌یک ویژگی شبیه نازیسم دارد، گفت: ترامپ با ویژگی‌هایی مثل خودخواهی، ظلم و زیر پا گذاشتن اصول انسانی و قواعد بین‌المللی امنیت جهان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است‌.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی ‌‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هشتمین کنفرانس سالانه امنیت بین‌المللی به میزبانی وزارت دفاع فدراسیون روسیه، وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره ‌اهمیت اجلاس امنیتی مسکو که با حضور هیئت‌های 80 کشور جهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این سفر بنا به دعوت وزیر محترم دفاع روسیه ‌انجام شده ‌و در مجمع عمومی آن ان‌شاءالله سخنرانی خواهیم داشت.

وی در تشریح برنامه های خود در این سفر افزود: در این سفر حول موضوعات مختلف، موضوعات دو‌جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز ‌با سایر مقامات روسیه و ‌وزیر دفاع روسیه مذاکراتی خواهیم داشت.

‌وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حاشیه این کنفرانش با ‌وزرای دفاع شرکت‌کننده نیز دیدار و گفت وگو خواهم داشت، تصریح کرد: ‌در این دیدارها، حول مسائل دو‌جانبه منطقه و بین‌المللی گفت وگو خواهیم کرد.

امیر سرتیپ حاتمی در تشریح اهمیت کنفرانس امنیتی مسکو خاطرنشان کرد: این اجلاس یک فرصت مغتنم و مناسبی است که مقامات و مسئولان و سیاست‌مداران‌کشورهای مختلف به ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی، مسائل مختلف امنیتی امروز جهان را با هم طرح ‌و نظراتشان را بیان کنند و نظرات دیگران را نیز بشوند.

وی با بیان ا‌ینکه ‌امروز با مسائل مختلف امنیتی در جهان مواجه هستیم، ادامه داد: ‌امروز مهمترین موضوع ترامپیسم در جهان است که ‌یک ویژگی شبیه نازیسم دارد و با ویژگی‌های مثل خودخواهی، ظلم و زیرپا گذاشتن اصول انسانی و قواعد بین‌المللی امنیت جهان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است‌.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تاکید کر‌د: در چنین کنفرانس‌هایی ابعاد این خطرات گفت‌وگو می‌شود و حاصل آن پیدا کردن راهکارهای مشترک و رسیدن به دنیای امن‌تر خواهد بود.‌

انتهای پیام/

کد خبر: 1003042

وب گردی

وب گردی