حمایت اتحادیه اروپا از کوبا

رئیس دستگاه سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا ضمن حمایت از کوبا اعلام کرد تحریم های جدید آمریکا علیه هاوانا غیرقابل قبول هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اتحادیه اروپا اعلام کرد در برابر تحریم های جدید آمریکا علیه کوبا می ایستد و برای این کار یا پای ایالات متحده را به سازمان تجارت جهانی می کشاند و یا این که از تحریم های متقابل برای حفظ منافع شرکت هایش در کوبا استفاده می کند.

«فدریکا موگرینی»، رئیس دستگاه سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا اظهار داشت: « اعمال محدودیت های یک جانبه علیه کوبا متناقض با قوانین جهانی است و اتحادیه اروپا نسبت به این محدودیت ها موضع گیری خواهد کرد».

موگرینی به ارسال پرونده شکایت به سازمان تجارت جهانی و هم چنین ایجاد یک اساسنامه محرمانه که به شرکت های اروپایی فعال در کوبا اجازه می دهد برای درخواست غرامت از ایالات متحده اقدام کنند، اشاره کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا هم چنین در سخنان خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا در این زمینه از حمایت کشورهای دیگر هم برخوردار است البته وی نامی از این کشورها نبرد.

تازه ترین تحریم ها کاخ سفید علیه دولت کوبا به بهانه حمایت هاوانا از «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعمال می شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004031

وب گردی

وب گردی