ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر هفته

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش پراکنده در برخی نقاط کشور طی امروز و فردا، از ورود سامانه بارشی در بعدازظهر روز پنجشنبه (19 اردیبهشت) از غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،احد وظیفه اعلام کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز (سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت) به خصوص در ساعات بعدازظهر برای برخی از نقاط نیمه شرقی کشور، شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت) علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی از نقاط جنوب غرب و مرکز کشور نیز شاهد بارش پراکنده خواهیم بود، گفت‌: این شرایط در روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت برای شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت‌: از بعد از ظهر (پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب ابتدا در این مناطق و به تدریج در روز جمعه در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، جنوب غرب و برخی نقاط مرکز کشور شاهد بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

به گفته وظیفه، در اواخر روز جمعه و طی روز شنبه ( ۲۱ اردیبهشت) با نفوذ جریان خنک شمالی روی سواحل دریای خزر، برای استان‌های واقع در این مناطق بارش باران گاهی همراه با رعدو برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، تاکید کرد: امروز ۱۷ اردیبهشت برای جنوب غرب و جنوب کشور، جنوب سمنان، نیمه شرقی اصفهان و بخش‌هایی از یزد و در روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت) برای جنوب سمنان، قم، نیمه شمالی اصفهان، جنوب تهران، همدان، بوشهر و جنوب فارس وزش باد شدید با احتمال وقوع گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. لازم به ذکر است که طی امروز، مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط آب و هوای تهران طی روزهای آینده، اعلام کرد: آسمان تهران فردا (چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت) کمی ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و گاهی با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۸ و ۱۸ درجه سانتیگراد است. همچنین پس فردا (پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت) هوای تهران کمی ابری، در اوایل شب ابری، همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۹ و ۱۹ درجه سانتیگراد باشد.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1004488

وب گردی

وب گردی