محتوای دروس معارف دانشگاه ها بازنگری می شود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از ارزیابی و بازنگری دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: اگر محتوای فعلی پاسخگوی نیازهای فعلی باشد، تقویت شده در غیراین صورت بازنگری می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها درباره تحول و بروز رسانی دروس رشته معارف اسلامی در دانشگاه‌ها گفت: دروس معارف اسلامی یک رسالت سنگین را در فرایند آموزش عالی برعهده دارند، موضوع تربیت دانشجوی تراز و موضوع پاسخ دهی به نیازهای دانشجویان در حوزه معارف دینی به عهده دروس معارف اسلامی است.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی در روند تأسیس دروس معارف در دانشگاه‌ها، نیازها شناسایی شده و بر اساس آن سرفصل‌ها، محتوا و متون تولید و ارائه شده است اما رویکرد جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها این است که یک بازخوانی دقیقی نسبت به نیازهای فعلی و نسبت آن با محتوای فعلی صورت گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: هر مقدار که محتوای فعلی پاسخگوی نیازهای فعلی است، تقویت شده و هر مقدار از محتوای فعلی پاسخگوی نیازهای موجود حال حاضر نباشد، بازخوانی و بازنگری شود.

وی ادامه داد: اکنون این کار با دقت و سرعت آغاز شده و فرآیند ارزیابی در حال انجام است.

رستمی اضافه کرد: نشست اساتید گروه معارف برگزار می‌شود، به عرصه‌های آموزشی غیر مکتوب ورود شده و متن‌های متنوعی در حال تولید است.

منبع: مهر

انتهای پیام /

کد خبر: 1004508

وب گردی

وب گردی