انجام تبادل زندانیان میان ایران و کردستان عراق

دوره تازه ای از تبادل زندانیان میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق انجام می شود.

به گزارش ایسکانیوز، ایرنا به نقل از رسانه های کرد عراقی نوشت: مدیر دفتر وزارت کار و امور اجتماعی اقلیم کردستان عراق روز پنجشنبه اعلام کرد: عملیات جدید تبادل زندانیان با جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده انجام خواهد شد.
فواد صدیق گفت: در دوره تازه تبادل زندانیان میان دو طرف، 14 زندانی ایرانی زندان های اقلیم کردستان عراق که محکوم به جرایم مختلف هستند، برای گذران ادامه محکومیت خود به کشورشان بازمی گردند.
وی در این عملیات تبادل افزود:5 زندانی کرد عراقی در زندان های ایران نیز در همین چارچوب به دولت اقلیم کردستان عراق تحویل می شوند.
ایران و اقلیم کردستان عراق توافقنامه تبادل زندانیان در سال 2015 میلادی امضا کردند و در همان سال نیز 85 زندانی ایران با چند زندانی کرد عراقی با هم تبادل شدند.
رسانه های کرد عراقی همچنین به نقل از 'مرتضی عبادی' سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق نوشتند که گفته است: در پی مذاکرات موفقی که میان دو طرف در ماههای اخیر انجام شد، بزودی تعدادی زندانی تبادل خواهند شد.
وی وجود 100 زندانی ایرانی در زندان های استان اربیل را تاکید کرد و گفت که مذاکره و تلاش برای تبادل و انتقال همه این افراد به کشور ادامه دارد اما این امر زمانبر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004774

وب گردی

وب گردی