برگزاری دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده برای پزشکان عمومی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اولین فراخوان این دوره به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و افراد واجد شرایط با هماهنگی دانشگاه محل خدمت خود می توانند در این دوره شرکت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به اهمیت نقش پزشکان خانواده به عنوان ارائه کنندگان خدمت در سطح اول ارائه خدمات سلامت گفت: این گروه از همکاران، مراقبت های سلامت را به صورت جامع و ممتد به افراد، خانواده و جامعه تحت پوشش ارائه می کنند و تاثیر زیادی در ارتقای سلامت جامعه محور دارند.

دکتر لاریجانی به برنامه وزارت بهداشت برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد و افزود: پیاده سازی نظام پزشکی خانواده از جمله تکالیف قانونی در اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه است.

وی با بیان اینکه لازم است از ظرفیت پزشکان عمومی در توسعه برنامه پزشکی خانواده استفاده شود گفت: بر این اساس، دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده با همکاری و اقدام مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و دفتر منطقه ای کشورهای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی مجازی و معاونت های آموزشی و بهداشت وزارت متبوع طراحی شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: برای اجرای این برنامه، تفاهم نامه همکاری بین معاونت های آموزشی و بهداشت وزارت بهداشت منعقد شد.

وی گفت: این دوره به عنوان یک برنامه میانبر آموزشی به منظور توانمندسازی پزشکان در حوزه پزشکی خانواده طراحی شده و هدف اصلی آن آموزش پزشکان عمومی است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه این دوره آموزشی به صورت ترکیبی از دوره های آموزش مجازی و یادگیری حاصل از ارائه خدمات مراقبت سرپایی در عرصه های آموزشی مراکز جامع خدمات سلامت اجرا خواهد شد گفت: بخش نظری این آموزش ها از طریق دانشگاه علوم پزشکی مجازی ارائه می شود و آموزش های در عرصه نیز در مراکز خدمات جامع سلامت با هماهنگی حوزه معاونت بهداشت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین فراخوان ثبت نام و پذیرش دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است، گفت: پزشکان عمومی و پزشکان خانواده شاغل در معاونت های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی می توانند با هماهنگی دانشگاه محل خدمت در این دوره شرکت کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این برنامه زیرساخت های برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006337

وب گردی

وب گردی