دانشگاه آزاد اسلامی در مزار شریف و هرات شعبه جدید ایجاد  می کند/ هیچ دانشگاهی در افغانستان بودجه ورزشی ندارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان گفت: ایجاد شعبه یکی از اولویت‌های اصلی ما‌ست و در برنامه سه ساله‌ای که داریم ایجاد شعبه در صدر آن قرار دارد.

علی صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان درحال حاضر جزو دانشگاه های فعال و معتبر افغانستان محسوب می شود که بسیاری از مقامات عالی رتبه کشور، فارغ التحصیل یا دانشجوی ما هستند. براساس قوانین افغانستان، استفاده از استادان باتجربه دو کشور و فعالیت های علمی باعث شده تا این واحد مورد تایید قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به عملکرد واحد افغانستان باعث شده تا از لحاظ مالی در وضعیت قابل قبولی قرار بگیریم و در 9 سال اخیر علی‌رغم اختصاص مبالغ بالا جهت مالیات، اجاره بهای ساختمان، به صورت مستقل و متکی به درآمد های خود واحد، اداره امور مالی را در دست بگیریم.

صادقی ادامه داد: درحال حاضر هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان مشغول به تحصیل هستند و حدود 500 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. این درحالی است که شخصیت های برجسته سیاسی، اقتصادی، حقوقی در این واحد تحصیل کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان اظهار کرد: فعلا برای توسعه دانشگاه ها در ایجاد شعبه و راه اندازی رشته های جدید شرایط موجود نیست. وزارت تحصیلات عالی کشور با دستور مستقیم رئیس جمهور با هدف افزایش کیفیت دانشگاه ها توسعه کمی آنها را ممنوع اعلام کرده است تا بتوانند خود را بامعیار های مطرح شده وزارت تطبیق بدهند.

وی تصریح کرد: پس از سپری شدن مراحل سه گانه و کسب اعتبار از سوی وزارتخانه، اجازه توسعه و ایجاد شعبه و رشته های جدید به دانشگاه داده می شود. باتوجه به این موضوع ما درحال آماده سازی عبور از مراحل سه گانه هستیم تا مجوز توسعه و ایجاد واحد های جدید را از وزارت تحصیلات عالی دریافت کنیم.

صادقی عنوان کرد: امیدواریم با حمایت های سازمان مرکزی و ایجاد برخی زیرساخت های مناسب عمرانی، بتوانیم در سال های آتی اعتبار لازم را جهت توسعه از سوی وزارت تحصیلات کسب کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان خاطرنشان کرد: وزارت معارف در افغانستان مسئول مدارس بوده و ارتباطی با دانشگاه ها ندارد. مسئولیت دانشگاه ها با وزارت تحصیلات عالی است که دانشگاه آزاد در این زمینه توانسته ارتباط بسیار خوبی با وزارت برقرار کند و با رعایت کامل قوانین همواره جایگاه معتبری در وزارت تحصیلات عالی داریم.

ایجاد شعبه یکی از اولویت های اصلی ماست و در برنامه سه ساله‌ای که داریم ایجاد شعبه در صدر آن قرار دارد. با توجه به متقاضیان فراوان در استان های مهمی همچون مزار شریف و هرات برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان وجود دارد مجوز‌های لازم را کسب خواهیم کرد.

وی با اشاره به اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان یادآور شد: ایجاد شعبه یکی از اولویت های اصلی ماست و در برنامه سه ساله ای که داریم ایجاد شعبه در صدر آن قرار دارد. با توجه به متقاضیان فراوان در استان های مهمی همچون مزار شریف و هرات برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان وجود دارد مجوز های لازم را کسب خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان تاکید کرد: در سال 98 هدف اصلی ما در درجه اول گرفتن امتیاز برگزاری دو کلاس در هر رشته برای دانشگاه بوده است که مراحل ابتدایی فعالیت ها انجام شده است. امیدوارم به زودی مجوز های برگزاری کلاس ها صادر شود. در درجه دوم سال گذشته مرحله اول تضمین کیفیت وزارت تحصیلات عالی را با موفقیت پشت سرگذاشتیم و در تلاش هستیم تا معیار های عبور از مرحله دوم را به‌دست آوریم. برای رسیدن به این هدف قصد داریم دانشگاه را در ساختمانی جدید با معیار های مناسب به مرکز شهر انتقال دهیم تا امتیاز لازم را از وزارت تحصیلات عالی کسب کنیم.

صادقی عنوان کرد: مهم ترین اتفاق سال 97 سفر هیات عالی رتبه از سازمان مرکزی به کابل بود که از واحد افغانستان هم بازدید کردند. همچنین در این سفر زمینه های ایجاد راه اندازی مدارس سما فراهم شده است.

وی در پایان گفت: متاسفانه نه ما و نه هیچ دانشگاهی در افغانستان بودجه ورزشی ندارند. البته در مقطع کارشناسی دانشگاهها باید فضایی برای ورزش داشته باشند؛ اما به دلیل مسکونی بودن ساختمان های استیجاری فضایی برای ورزش وجود ندارد. با توجه به دید دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی به زودی هیئتی برای بررسی شرایط خرید زمین در اواخر خردادماه سال جاری به کابل سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007882

وب گردی

وب گردی