صدور همزمان گذرنامه و ویزای اربعین در دفاتر پلیس+ ۱۰

دبیر کل ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: امسال علاوه بر کنسولگری‌ها دفاتر سازمان حج و زیارت، دفاتر پلیس + ۱۰ هم این امکان را فراهم کرده اند که کسانی که برای گرفتن گذرنامه مراجعه می‌کنند از همانجا ویزا هم بگیرند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد محمدی فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره رویکرد‌های پیش روی ستاد مرکزی اربعین حسینی برای اربعین سال ۹۸ گفت: رفع مشکلات سال گذشته در دستور کار است تا بتوانیم این موراد اشکال را مرتفع کنیم و موضوع دیگری که دنبال می‌کنیم این است که در سال ۹۸ تلاش می‌شود که وجهه‌ی مردمی بودن مشارکت‌های مردمی را توسعه دهیم و سومین مورد اولویت بحث‌های فرهنگی است.

وی در ادامه درباره اولویت‌های فرهنگی پیش روی ستاد اربعین برای سال ۹۸ گفت: دو رویکرد اساسی دارد که یکی از آن‌ها این است که فضای معنوی عراق را به نوعی تکمیل کنیم و در راستای این حرکتی اصیل اربعین حرکت کنیم و در حقیقت پیام اربعین را به نحو مناسبی هم به داخل کشور و هم به خارج از کشور برسانیم.

برخی دلالان همچنان هزینه صدور ویزا از زوار عتبات عالیات می‌گیرند

دلال بازی صرفا به دلیل ناآگاهی مردم است

وی در ادامه در پاسخ به اینکه برخی دلالان همچنان هزینه صدور ویزا از زوار عتبات عالیات می‌گیرند گفت: متاسفانه برخی از دلالان هنوز برای صدور ویزا از مردم پول می‌گیرند که علت آن عدم آگاهی مردم است و مردم باید در این زمینه محتاطانه‌تر عمل کنند. دلال بازی صرفا به دلیل ناآگاهی مردم است.

محمدی فر در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به رایگان شدن هزینه صدور ویزا حجم زوار افزایش پیدا خواهد آیا محدودیتی در صدور ویزا در زمان اربعین خواهیم داشت گفت: محدودیت در زمینه صدور ویزا نداریم.

وی در ادامه درباره مکان‌های صدور ویزا در سال جدید گفت: امسال علاوه بر کنسولگری‌ها، دفاتر سازمان حج و زیارت، دفاتر پلیس ۱۰+ هم این امکان را فراهم کرده اند که کسانی که برای گرفتن گذرنامه مراجعه می‌کنند از همانجا ویزا هم بگیرد.

گفتنی است؛ در سال های قبل در روزهای آخر اعزام ها به عتبات برای حضور در مراسم اربعین امکان صدور همزمان ویزا و گذرنامه در دفاتر پلیس فراهم می شد که امسال از همان ابتدای اعزام ها این امکان برای زائران فراهم شده است.

امسال علاوه بر کنسولگری‌ها، دفاتر سازمان حج و زیارت، دفاتر پلیس ۱۰+ هم این امکان را فراهم کرده اند که کسانی که برای گرفتن گذرنامه مراجعه می‌کنند از همانجا ویزا هم بگیرد

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1008522

وب گردی

وب گردی