واردات داروها و تجهیزاتی  که تولید داخلی دارند ممنوع شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حق ورود داروها و تجهیزاتی که در‌ داخل کشور تولید می‌شود وجود ندارد.

به‌گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید نمکی در آیین بهره‌برداری از طرح ملی شهرک صنعتی‌-دارویی برکت گفت: ما در نظام سلامت در سال‌های پس از انقلاب دستاوردهای چشمگیری داشتیم، در سال‌های‌ پس از انقلاب با حضور همه کارخانه‌های خارجی، ۲۵ درصد از داروهای مورد نیازمان را در کشور می‌ساختیم؛ اما درحال حاضر حدود ۹۷ درصد از داروها را در داخل کشور می‌سازیم‌.

وی ادامه داد: روزی که سرپرست وزارت بهداشت شدم، از سازمان غذا و دارو تغییرات را آغاز کردم و اعلام شد هیچ دارو و تجهیزی که در‌ داخل کشور هست، حق ورود برای آن وجود ندارد.

وزیر‌بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی گفت: پوشش واکسیناسیون ما ۵۵ درصد بود، در حال حاضر به ۱۰۰ درصد رسیده است، در برخی مسائل حوزه سلامت حرف اول را می‌زنیم. ما در عرصه بین‌المللی گفتنی‌ها و تهدید‌های زیادی داریم، لزوم مقابله با این تهدیدها در درجه اول وحدت است.

وی اضافه کرد: قرارگاهی‌ در سازمان غذا و دارو راه‌اندازی‌شده و اعلام شده در این قرارگاه به روی همه باز است. همچنین رصد لحظه به لحظه از قرارگاه فرماندهی صورت می‌گیرد تا مردم دغدغه دارو نداشته باشند. صنعت داروی ژنتیک کشور‌ بر دوش بخش خصوصی قرار گرفته است ما به کمک این عزیزان و باقی افرادی که در کنار ما هستند نیازهای ۶ ماه آینده را بررسی کردیم و کمبودی نخواهیم داشت.

نمکی بیان کرد: برای بازکردن جاده صنعت و تولیدگر در قرارگاه سازمان غذا و دارو اقدام کرده‌ایم تا به جهان اعلام کنیم در تحریم‌ها با افتخار و عزت ایستاده‌ایم. همچنین واردات را در این قرارگاه به گونه‌ای مدیریت می‌کنیم که لطمه‌ای به صنعت داخل نزند‌.

وی افزود: امروز روز مبارکی است، کار بسیار بزرگی در راستای ایجاد زیرساخت، کوتاه‌تر کردن زمان تولید در شهرک صنعت دارویی برکت صورت گرفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی با اشاره به رونمایی از پرونده الکترونیک سلامت اظهار کرد: پرونده الکترونیک سلامت در نظام سلامت به عنوان یک زیرساخت مهم، در ۲۵ خرداد به طور غیررسمی رونمایی شد که رونمایی رسمی آن با حضور روحانی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008538

وب گردی

وب گردی