نخستین شتاب‌دهنده غذاهای دریایی کشور شکل می‌گیرد

یکی از صنایع بزرگ کشور که سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده بحث صنعت غذایی است که به صورت کاملا سنتی اداره می شود و به کارگیری فناوری در آن همه گیر نشده، بنابراین با ایجاد شتاب دهنده‌ها می تواند به این صنعت رنگ و بویی نو داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری برای ایجاد یک شتاب دهنده در حوزه غذاهای دریایی با یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید این نوع غذاها در کشور به توافق رسیده است.

برای اجرایی شدن این طرح، نیازهای فناورانه، توانمندی شرکت متقاضی و نیازهای صنعت غذایی به صورت کامل مشخص شده و به ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابلاغ شده است تا هر در مدت زمان کوتاهی نخستین شتاب‌دهنده غذاهای دریایی در کشور ایجاد شود.

با توجه به اینکه سرانه مصرف غذاهای دریایی در کشور ما بسیار پایین است و با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، اقدامات فناورانه و نو می تواند، بهترین راهکار برای ترغیب مردم به استفاده از غذاهای دریایی است. غذاهایی که در سفره و سبد کالای خانوار ایرانی جای خود را به خوبی باز نکرده است.

موافقت مقدماتی برای ایجاد شتاب دهنده در حوزه تولید غذا های دریایی صورت گرفته است و تا پایان سال جاری این شتاب دهنده عملیاتی می شود تا این شتاب دهنده بستر مناسبی برای تبدیل ایده های جوانان کشورمان در حوزه غذاهای دریایی به کسب و کار را فراهم کند و پس از تبدیل ایده جوانان به کسب و کار، زمینه جذب سرمایه، بالندگی و توسعه استارتاپ های ایرانی را فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008555

وب گردی

وب گردی