انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای ۱۸ طرح پژوهشی برون دانشگاهی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز از انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای ۱۸ طرح پژوهشی برون دانشگاهی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز٬ محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز در پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز به میزبانی واحد شیراز برگزار شد٬ با ارائه گزارشی از فعالیت‌های واحدهای دانشگاهی استان فارس اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس دارای بیشترین تعداد واحد و مرکز بین دانشگاه‌های آزاد کشور است. واحدهای دانشگاه آزاد استان فارس دارای ۶۱ هزار دانشجوی فعال٬ ۱۸۰۰ استاد٬ عضو هیئت علمی و کارمند٬ ۷۸۰ هزار متر فضای سبز یک میلیون و ۴۵۰هزار متر محوطه‌سازی و ۳۰ هزار متر بنای در دست احداث است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد دانشجویان‌ این واحدها در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: بیشترین تعداد رشته‌محل‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و کمترین آن در مقطع کاردانی و دکترای تخصصی توزیع شده است. همچنین ۴۹ درصد اعضای هیئت علمی موسسات آموزشی استان فارس متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گفته کاوه پیشقدم، نسبت دانشجو به استاد در واحدهای استان فارس یک به ۳۳ و نسبت دانشجو به کارمند یک به ۳۲ است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به درآمدهای غیرشهریه‌ای این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: کلینیک روانشناسی٬ ۵۰ هکتار باغ‌ واحد نیریز٬ باغی که با ۱۲ میلیارد ریال درآمد سالانه در واحد جهرم قرار دارد و استخر پرورش ماهی با ۱۰میلیارد ریال درآمد سالانه از جمله درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد استان فارس محسوب می‌شود.

وی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای ۱۸ طرح پژوهشی برون دانشگاهی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت: همچنین با تلاش‌های صورت گرفته در شبکه آزمایشگاهی معاونت ریاست جمهوری عضو شده‌ایم.

کاوه پیشقدم برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و همایش امید به آینده را از جمله برنامه‌های فرهنگی واحد شیراز عنوان و اظهار کرد: با شکوه‌ترین مراسم ازدواج دانشجویی کشور در واحد شیراز برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز ادامه داد: بزرگ‌ترین فعالیت‌های انجام شده در حوزه مدارس بوده است. مدارس واحد سما دو برابر شده و درحال حاضر حدود ۹۰ مدرسه فعال در استان فارس وجود دارد که هیچ‌کدام زیان‌ده نیستند و تمام امکانات و کارگاه‌های واحدها در اختیار مدارس قرار گرفته است.

کاوه پیشقدم در پایان با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی متعلق به دانشگاه آزاد واحد شیراز در منطقه محروم واقع شده است٬ تاکید کرد: در این مرکز پزشکی با یک بیست و پنجم تعرفه‌‌های رایج خدمت‌رسانی‌ به مردم انجام می‌شود. تنها ایرادی که وزارت بهداشت داشته است فضای فیزیکی آن است که با مجوزهای اخذ شده از مجید مشکینی و محسن نفر برای مقاوم سازی ساختمان ۶۰۰ هزار متری تا ۱۸ ماه آینده، این مرکز فعالیت خود را در این ساختمان آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008667

وب گردی

وب گردی