کمپانی‌های پیشتاز در زمینه هوش مصنوعی

نتایج تحقیقات یک شرکت آلمانی در زمینه کمپانی‌هایی که بیشترین اختراعات را در زمینه هوش مصنوعی دارند، نشان داد که مایکروسافت، آی بی ام و سامسونگ به ترتیب در رتبه اول تا سوم این نمودار قرار دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «IPlytics» شرکت اطلاعاتی بازار آلمان، در گزارش اخیر خود تحت عنوان «?Who's Patent AI Technology» لیست شرکت هایی که بیشترین اختراعات در زمینه هوش مصنوعی را داشته اند، منتشر کرده است.

نتایج این بررسی تا ژانویه 2019 نشان داد که مایکروسافت با 18365 اختراع، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده و بعد از آن «آی بی ام» با 15046 تعداد در رتبه دوم و شرکت «سامسونگ» کره جنوبی با 11243 عدد در رتبه سوم قرار دارد.

«هوش مصنوعی»، «هوش صناعی» یا «هوش ماشینی» (به انگلیسی: Artificial Intelligence) به هوشی که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد، گفته می‌شود. به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرآیندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسائل را داشته باشند. بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی، آن را به عنوان (دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند) تعریف کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008920

وب گردی

وب گردی