راه نفوذ اسلام دعوت است نه شمشیر

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی گفت: اسلام راهی جز دعوت نداشته، شمشیر برای متجاوز است و برای نفوذ اسلام راهی جز دعوت نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علی یونسی در کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز که صبح امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار کرد: اساس همه ادیان اسلامی توحید است، توحید جلوه‌های مختلفی دارد، جلوه اجتماعی توحید برگزاری اینگونه همایش‌هاست، یعنی هم‌زیستی، زیست اسلامی و تجلی توحید در جامعه است.

وی ادامه داد: توحید در بین انسان‌ها نماد زندگی اخلاقی و انسانی است، مظهر توحید در جامعه زندگی اخلاقی است که به آن زندگی مسالمت‌آمیز می‌گویند؛ جنگ، برخورد، افراط گری، توهین، مطلق‌پنداری و رد کردن دیگران و عدم بردباری آثار شرک است.

یونسی عنوان کرد: اگر توحید در جامعه نماد پیدا کند یعنی در زندگی صلح، آشتی، بردباری و تحمل در جریان است، آن‌گونه که پیامبر در حیات پربرکت خود تمام گروه‌های مختلف را دعوت کرد که آن هم با کلمه توحید بود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی گفت: صلح حاصل تسامح، تمدن و مدارا است؛ باید علما را در هر جای دنیا جمع کرد تا صلح برقرار باشد.

یونسی بیان کرد: اخلاق حسنه یک مسلمان است که می‌تواند فردی را به اسلام جذب کند و اسلام راهی جز دعوت نداشته است؛ شمشیر برای متجاوز است و برای نفوذ اسلام راهی جز دعوت نیست و خشونت، دعوا و غیره جایی در اسلام ندارد؛ ما مأمور هستیم کفاری که ما را قبول ندارند را به اسلام دعوت کنیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی اضافه کرد: ما اسیر تعصبات قومی، مذهبی، دینی و سیاسی هستیم که همه اینها آثار شرک هستند؛ گرفتاری‌هایی که داریم آثار شرک است، ما شاهد اجلاس‌های هستیم که علیه اسلام و به نفع اسرائیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009376

وب گردی

وب گردی