تسهیل فرآیند جذب نخبگان و جذب حداکثری آنان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری بر تسهیل فرآیند جذب نخبگان و جذب حداکثری آنان تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری بر تسهیل فرآیند جذب نخبگان و جذب حداکثری آنان و عدم تقید شرکت متقاضیان عضویت هیئت علمی تأییدشده بنیاد ملی نخبگان به جدول زمانی فراخوان‌ها تأکید کرد.

در ابتدای این نامه آمده است: حسب تقاضای معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، درخصوص تسهیل فرآیند جذب نخبگان و جذب حداکثری آنان، ضمن هماهنگی با مرکز جذب اعضای هیئت علمی، مقرر شد شرکت متقاضیان عضویت هیئت علمی تأییدشده بنیاد ملی نخبگان در فراخوان‌ها مقید به زمان و دوره‌ای خاص و جدول زمانی فراخوان‌ها نباشد.

در این نامه تاکید شده است: بر این اساس، در هر زمان با معرفی بنیاد به مرکز جذب و ایجاد کد ورود به سامانه از سوی مرکز جذب اعضای هیئت علمی، ورود متقاضیان به سامانه ثبت و زمینه بررسی تقاضای آنان فراهم خواهد شد.ضروری است دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، وضعیت نخبگان را بررسی و نتایج مقایسه آنان با سایر داوطلبان را در سامانه درج کنند. مرکز جذب نیز موظف است گزارش همکاری و جدول زمانی رسیدگی دانشگاه‌ها را هر ۶ ماه یک‌بار به اینجانب و رئیس محترم بنیاد ملی نخبگان ارسال کند.

در انتهای این نامه آمده است: همچنین با توجه به ضرورت رسیدگی سریع به تقاضاها ترتیبی دهید تا حکم عضویت پیمانه متقاضیان صادر شود و هم‌زمان تقاضای معافیت کبر سن آنان در دستور اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه / موسسه مربوطه قرار گیرد.

گفتنی است حداکثر معافیت کبر سن برای نخبگان، مانند سایر افراد، ۵ سال و موافقت هیئت امنای ذیربط برای تمدید حکم پیمانی در سال دوم ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010150

وب گردی

وب گردی