طرح پایش استادان برای جلوگیری از تخلفات اخلاقی در دانشگاه فرهنگیان

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‎ فرهنگیان گفت: مدیریت جدید دانشگاه فرهنگیان با اطلاع از وجود مزاحمت‌های بسیار برای دانشجویان دختر از سوی برخی استادان، اقدام به پیاده‌سازی طرح پایش استادان کرده است.

حمیدرضا قائم‌پناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تخلفات اخلاقی توسط برخی از استادان دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در دوره مدیریت قبلی محلی برای تجمع استادان با تفکرات لیبرال و غربی بود. بعضاً شاهد مزاحمت استادان این جریان فکری برای دانشجویان دختر در محیط علمی دانشگاه بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: مدیریت جدید دانشگاه فرهنگیان با اطلاع از وجود مزاحمت‌های بسیار برای دانشجویان دختر از سوی برخی استادان، اقدام به پیاده‌سازی طرح پایش استادان، اصلاح ساختار و شیوه گزینش اعضای هیئت علمی کرده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‎ فرهنگیان با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد مسئله‌دار در حراست مراکز استانی نیز نفوذ کرده‌اند، گفت: معمولاً برخی از مدیران پردیس‌ها و مسئولان حراست استان‌ها برای بدنام نشدن عنوان پردیس‌شان پرونده شکایت دانشجویان دختر را مختومه اعلام می‌کنند و روی پرونده‌های شکایات با موضوع اخلاقی سرپوش می‌گذارند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان برای احقاق حق‌شان اقدام به شکایت و پیگیری کنند، گفت: اگر مسئولان حراست و روسأی مراکز به شکایت دانشجویان ترتیب اثر ندهند، دانشجویان به مرکز گزینش آموزش و پرورش منطقه یا استان مراجعه کنند و در صورت کسب نکردن نتایج دلخواه به مرکز گزینش آموزش و پرورش کشور نامه ارسال کنند.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با کمک ناحیه بسیج دانشجویی استان‌ها و مرکز گزینش آموزش و پرورش به دانشجویان آسیب‌دیده برای شکایت و پیگیری روند پرونده‌شان نهایت همکاری و کمک‌رسانی را دارند. همچنین بسیج دانشجویی استادانی که تخلف اخلاقی دارند را شناسایی و به مراکز گزینش دانشگاه اطلاع می‌دهد.

وی دانشگاه فرهنگیان را مولد فرهنگ دانست و گفت: باتوجه به اینکه رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم‌مان آینده است، پسندیده نیست در این دانشگاه شاهد حضور استادانی که پایبند به اصول اخلاقی نیستند، باشیم؛ زیرا اگر دانشجویان در محیط دانشگاه آرامش و امنیت نداشته باشند قطعاً بر میزان یادگیری آنها اثر منفی می‌گذارد.

قائم‌پناه تفکیک جنسیتی در دانشگاه فرهنگیان را مطالبه بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: تدریس نکردن استادان آقا برای دانشجو‌معلم‌های خانم مطالبه جدی بسیج از مسئولان دانشگاه فرهنگیان است. مدیریت انقلابی و جدید دانشگاه فرهنگیان برای احقاق مطالبه بسیج دانشجویی، قصد جذب 400 استاد که بیشتر آنان خانم هستند را دارد. این اقدام برای امنیت بخشی به مراکز خواهران دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022603

وب گردی

وب گردی