نهادهای رسمی دانشگاه مرجع رسیدگی به تخلفات اخلاقی استادان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: ساختارهای قانونی دانشگاه بر اساس آیین‌نامه و ضوابط قانونی به شکایت‌های دانشجویان درمورد استادانی که تخلف اخلاقی مرتکب می‌شوند، رسیدگی می‌کنند.

علیرضا قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شکایات دانشجویان از برخی استادانی که تخلفات اخلاقی دارند تصریح کرد: ساختارهای حاکمیتی و قانونی دانشگاه مرجع رسیدگی به شکایات دانشجویان است.

وی اضافه کرد: نهادهای مربوط بعد از ثبت شکایت، با تشکیل کمیته‌ای، درستی ادعا را پیگیری می‌کنند که اگر شکایت بر پایه واقعیت مطرح شده باشد طبق قانون و آیین‌نامه‌های موجود مجازات و احکام سنگینی برای استاد خاطی صادر می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف به نقش مجاری قانونی برای پیگیری شکایات دانشجویان اشاره کرد و گفت: مراجع قانونی در دانشگاه نقش اصلی پیگیری تخلفات اخلاقی را دارند؛ اما در ادامه روند بسیج دانشجویی نیز در صورت لزوم، پیگیر احقاق حق دانشجویان است.

قادری بیان کرد: واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با توجه به اطلاع دقیقی که از آیین‌نامه‌های انضباطی دارد به دانشجویانی که از سوی برخی استادان آزار کلامی دیده‌اند؛ اما آگاهی لازم برای پیگیری شکایت از استاد را ندارند، مشاوره و راهنمایی ارائه می‌دهد.

این فعال دانشجویی امنیت اخلاقی و روانی را یکی از عوامل اصلی پیشرفت تحصیلی دانست و گفت: دانشجویان دختر اگر در محیط علمی و آموزشی دانشگاه اطمینان و آسودگی خاطر نداشته باشند، تمرکز لازم برای یادگیری مباحث تحصیلی خود را ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022719

وب گردی

وب گردی