قانون سقف تعیین حقوق اعضای هیئت علمی منجر به بی انگیزگی استادان خواهد شد

استاد دانشگاه فردوسی مشهد قانون تعیین سقف حقوق اعضای هیئت علمی را عامل بی انگیزگی استادان دانشگاه دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصوبه کمیسیون تلفیق در راستای منع افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در لایحه بودجه 97 در سال گذشته حواشی متفاوتی را به همراه داشت. موضوع تعیین سقف برای حقوق اعضای هیئت علمی در سال جدید نیز پس از ارسال نامه رئیس مجلس به رئیس دولت وارد مرحله جدیدی شد، بسیاری ار استادان نسبت به تفسیر اشتباه این قانون اعتراض دارند.

سیدکاظم طباطبائی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به قانون تعیین سقف حقوق برای اعضای هیئت علمی گفت: در صورتی که سقف حقوقی برای استادان دانشگاه در نظر گرفته شود، استادان دانشگاه با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد. اگر مجلس قصد دارد سقف حقوق برای استادان دانشگاه و اعضای هیئت علمی در نظر بگیرد،‌ باید این سقف حقوقی را برای کارکنان دولت نیز اعمال کند.

وی افزود: در حال حاضر حقوق قضات که با پایه لیسانس در قوه قضائیه استخدام می‌شوند، با حقوق یک استاد دانشگاه برابر است.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استادانی که بازنشسته می‌شوند و بیش از 30 سال سابقه خدمت دارند، به ازای هر 2 و نیم درصد حقوق بازنشستگی دریافت خواهند کرد؛ در صورتی که قانون سقف حقوقی در نظر گرفته شود، قانون بازنشستگی بی‌معنا خواهد شد. به عنوان مثال تصور کنید استادی که با 40 سال سابقه بازنشسته شده و 10 سال اضافه بر 30 سال رایج، اضافه خدمت دارد. در صورتی که سقف حقوقی برای این فرد در نظر گرفته شود، مشمول این موارد نخواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: در نظر گرفتن قانون سقف تعیین حقوق برای اعضای هیئت علمی منجر به بی‌انگیزگی استادان خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023048

وب گردی

وب گردی