تا امروز همه توطئه‌های دشمنان را دفع کردیم

سیاری گفت: استکبار و دشمن از ابتدای انقلاب با دسیسه های گوناگون مانند گروهک‌های تجزیه طلب و جدایی طلب هدف تجزیه ایران را دنبال کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید بابایی و شهید لشکری که در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، اظهار کرد: از دست اندرکاران این مراسم بابت برگزاری آن تشکر می کنم و قطعا زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

او ادامه داد: استکبار و دشمن از ابتدای انقلاب با دسیسه های گوناگون مانند گروهک‌های تجزیه طلب و جدایی طلب هدف تجزیه ایران را دنبال کردند. گروه‌های ترور هم یکی دیگر از دسیسه های آنها بود که در تمامی آن ها ناموفق بودند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به عدم توفیق دشمن در توطئه های مختلف تصریح کرد: دشمن به دلیل این که در توطئه های خود ناموفق بود، دست به شروع جنگ تحمیلی زدند که ما در این عرصه هم مانند سایر توطئه ها موفق شدیم و دشمن شکست خورد.

او گفت: دنیای استکبار هنگامی که انقلاب اسلامی را خطری برای خود ارزیابی کرد، پروژه ترور را راه اندازی کردند که ملت ایران در این مسیر نیز ایستادگی کرد و ۱۷ هزار شهید ترور را تقدیم آرمان‌های انقلاب کرد. و امام راحل در این رابطه فرمودند: «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شوند».

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: بلوک‌های شرق و غرب وقتی که در همه جبهه‌ها با شکست مواجه شدند، برای شکست انقلاب اسلامی پیوند نامبارکی برقرار کردند و به صدام راو آورده و او را برای تجاوز نظامی به ایران اسلامی تجهیز کردند.

او افزود: اروپایی‌ها جنگنده میراژ، انواع بمب‌های شیمیایی و موشک اگزوسه را به صدام دادند، شرقی‌ها نیز انواع جنگنده سوخو و میگ در اختیارشان قرار دادند و آمریکایی‌ها نیز هواپیمای آواکس و دیگر تجهیزات رزمی را در اختیارشان گذاشتند.

دریادار سیاری ادامه داد: اما ملت بزرگ ایران اسلامی در مقابل این هجمه جهانی توانست با پیراو از فرامین ولایت فقیه بر دشمن فائق آید، و اگر از خودگذشتگی‌ها و ایثار‌ها و شهادت طلبی‌ها نبود، ما می‌توانستیم از سد بزرگ جنگ عبور کنیم.

او با بیان اینکه جمله معروفی وجود دارد که می‌گاود «زمانی‌که شیپور جنگ زده شود، مردان از نامردان غربال می‌شوند»، تاکید کرد: در ۲۶ شهریور ۵۹ زمانی‌که هنوز جنگ شروع نشده بود ولی دشمن با شدت بیشتر از قبل مرزهای ما را می‌زد شهید لشکری با هواپیمایش به آسمان بلند شد و پاسخ اقدامات دشمن را داد اما اسیر شد و ۱۸ سال در اسارت ماند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه شهید لشکری یک تاریخ و یک الگاو بزرگ است، گفت: شهید لشکری نماد مقاومت، خوداتکایی، ایستادگی و غرور و از خود گذشتگی است و نمونه ندارد و قطعا در تاریخ ما جاودانه می‌ماند.

امیر سیاری با بیان اینکه وقتی غرش هواپیماهای نیراو هوایی بالای سر رزمندگان بود، ما احساس قدرت و توان مضاعفی می‌کردیم گفت: شهید بابایی در شرایطی که عازم سفر حج بود تصمیم گرفت در کشورش بماند و بجنگد و مملکت اسلامی‌اش را حفظ کند.

او با بیان اینکه اگر ما در زمان دفاع مقدس، اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان را نمی‌توانستیم به درستی انجام دهیم در کشور با مشکلات عمده‌ای مواجه می شدیم و ادامه جنگ میسر نبود.

امیر سیاری با تاکید براینکه دشمن برداشتش این بود که زمان مناسبی را برای حمله نظامی به کشور تازه انقلاب شده انتخاب کرده است و با این اشتباه استراتژیک به کشور ما تجاوز نمود، گفت: کشور ایران که در گذشته و در ۲۰۰ سال گذشته و مقاطع تاریخی قبل از انقلاب در جنگ‌های مختلف شهر‌ها و مناطقی را از دست داده بود در این جنگ حتی یک وجب از خاک را به دشمن نداد و توانست استقلال و تمامیت ارضی خود را در برابر سیل تهاجم ابرقدرت‌ها حفظ کند.

کد خبر: 1023933

وب گردی

وب گردی