ضرورت تامین  امنیت سرمایه‌گذاری در  استارت‌آپ‌ها

مدیرفنی یک شرکت استارت‌آپی گفت: از دولت پول نمی‌خواهیم بلکه تسهیل‌گری می‌خواهیم و دولت باید زمینه اعتماد و امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور فراهم کند زیرا تا زمانی که زیرساخت در کشور شکل نگیرد ما کار به جایی نخواهیم برد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امروزه بزرگترین مشکل صنعت کشاورزی کشور عدم مدیریت بهینه منابع به خصوص آب است که یکی از عوامل مهم آن نبود اطلاعات ارزان با دید کل‌نگر است. برای رهایی از این معضل امروزه هوش مصنوعی به کمک بخش کشاورزی آمده است تا از این طریق به رشد و توسعه این صنعت کمک کند.

پردازش داده‌های ماهواره‌ای و زمینی، می‌تواند با ارائه اطلاعات ارزشمند به کاهش تلفات، کاهش هزینه‌ها و حفاظت از خاک و محیط زیست کمک قابل توجهی کند.

علیرضا حاجی‌تبار مدیر فنی شرکت کشت نگاران امید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، در رابطه با نقش هوش مصنوعی در صنعت کشاورزی اظهار کرد: ایران در عرصه هوش مصنوعی دستاوردهای چشمگیری را از خود به جا گذاشته است که این امر مهم به کمک نیروهای توانمند و ماهر محقق شده است.

وی تأکید کرد: با ورود ایران در این عرصه خوشبختانه ما می‌توانیم با صدور محصولات خود در بخش‌های مختلف حرفی برای گفتن در عرصه‌های جهانی داشته باشیم. هوش مصنوعی نیازمند شخص است نه غول‌های بزرگ؛ ما اکنون با همکاری شرکت‌های خصوصی در کشور وارد بازی جهانی شدیم.

حاجی‌تبار ادامه داد: با ارائه‌ اطلاعات آنلاین به کشاورزان و مدیران مزرعه، سبب افزایش بهره‌وری کشاورزی شده و می‌تواند با ارائه راهکارهای بهبود عملکرد به مدیریت بهینه کشاورزی کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه همیشه تولید بهتر از تقلید است، افزود: تولید محصولات با ارزش و فروش آن در بازارهای جهانی زمینه را برای رقابت سالم فراهم می‌سازد.

حاجی‌تبار تأکید کرد: استراتژی ما برای ورود به بازار به این صورت بوده است که باتوجه به ناآشنایی عموم مشتریان با مزایای استفاده از داده‌ها و تحلیل‌های ما، مواردی را به صورت پایلوت و رایگان برای مشتری اجرا کنیم تا بتوانند به طور ملموس نتیجه کار را ببینند.

حاجی‌تبار گفت: هدف تنها ایران نیست و به حضور در عرصه بازار جهانی می‌اندیشیم.طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بازار هوش مصنوعی در سال 2030 حدود 23 تریلیون دلار است که این میزان 30 درصدGDPجهان را شامل می‌شود. همچنین سهم اقتصاد ایران در حوزه هوش مصنوعی کمتر از یک درصد از اقتصاد جهان است. در کنار این موضوع برای سال 2020 سهم بازار ایران 8 میلیارد دلار و 150 میلیارد دلار برای سال 2030 پیش بینی شده است.

مدیر یک شرکت استارت‌آپی گفت: می‌توانیم با فراهم‌کردن زیرساخت‌ها کل بخش غذایی کشور را تغییر دهیم. ما از دولت پول نمی‌خواهیم؛ بلکه تسهیل‌گری می‌خواهیم و دولت باید زمینه اعتماد و امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور فراهم کند زیرا تا زمانی که زیرساخت در کشور شکل نگیرد ما کار به جایی نخواهیم برد.

وی تأکید کرد: توجه به تولید کسب‌وکارهای نوین بر مبنای دانش دانشگاهی و متناسب با نیاز بازار، به تازگی و در حدود یک دهه است که مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گرفته است.

حاجی تبار ادامه داد: برای رسیدن به این سیستم، لازم است همان گونه که حرکت از دانشگاه‌های آموزش محور و پژوهش محور به سمت دانشگاه‌های نوآورانه آغاز شده در صنعت و حاکمیت نیز این تغییر نگرش صورت گیرد.

براساس این گزارش، می‌توان چنین برداشت کرد که یکی از چالش‌های مهم پیش روی استارت‌آپ‌ها، عدم آشنایی جامعه هدف با خدمات قابل ارائه است و اینکه به چه میزان می‌تواند این اطلاعات برایشان سودمند باشد. همچنین یکی دیگر از چالش‌های موجود عدم همکاری دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات تکمیلی است. انتظار می‌رود که مسئولان با اتخاذ تدابیر هوشمندانه بتوانند مسیر پیشرفت و توسعه را برای این حوزه فراهم سازند، چرا که امروزه هوش مصنوعی در تمام بخش‌ها کاربردی شده و به آینده بشریت کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024040

وب گردی

وب گردی