رونمایی از طرح اپلیکیشن تشخیص و درمان دیابت

مجری طرح اپلیکیشن تشخیص و درمان دیابت از رونمایی این طرح خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیاوش رضایی مجری طرح اپلیکیشن تشخیص و درمان دیابت درباره این طرح گفت: اپلیکیشن تشخیص و درمان دیابت ابزار کمکی و مفید برای پزشکان است هرچند این اپلیکیشن نمی تواند جایگزین تصمیم پزشکان شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه اپلیکیشن تشخیص و درمان دیابت تاییدیه های انجمن غدد و متابولیسم ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد را گرفته است، این اپلیکیشن را می توان هم اکنون از گوگل پلی یا اَپ استور دانلود کرد، همچنین نسخه آپدیت شده این اپلیکیشن با قابلیت های جدید تا حدود یک ماه آینده قابل دانلود است.

لیراگلوتاید، یکی از موثرترین داروهای کلاس دارویی GLP-1

در ادامه ادوارد مونتانیا استاد ارشد دانشکده پزشکی دانشگاه بارسلونا، رئیس بخش دیابت دپارتمان اندوکرینولوژی بیمارستان دانشگاهی Bellvitge و رئیس گروه تحقیقات دیابت و متابولیسم در موسسه تحقیقات بیومدیکال Bellvitge افزود: خوشبختانه "لیراگلوتاید" که در بازار ایران موجود بوده یکی از موثرترین داروهای کلاس دارویی GLP-1 است.

وی کاهش موثر فشار خون سیستولیک و کاهش وزن را از جمله مزایای داروهای کلاس GLP-1 مانند "لیراگلوتاید" دانست و تاکید کرد: برای درمان دیابت باید بیمار محور باشیم، ترجیح بیماران بسیار اهمیت دارد زیرا پایبندی به درمان را افزایش می دهد.

استاد ارشد دانشکده پزشکی دانشگاه بارسلونا تصریح کرد: اگر بیماران بهترین دارو را هم مصرف کنند اما به درمان پایبند نباشند، بهبود پیدا نمی کنند، داروهای دسته GLP-1 برای درمان دیابت نوع ۲ در مقایسه با سایر داروهای دیگر کاهنده قند خون کم خطرتر و موثرتر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024891

وب گردی

وب گردی