کاربردهای لیزر در درمان‌های دندان‌پزشکی

دبیر علمی دومین کنگره دندان‌پزشکی نقش‌جهان توضیحاتی در مورد کاربردهای لیزر در درمان‌های دندان‌پزشکی را ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر میثم مهابادی دبیر علمی دومین کنگره دندان‌پزشکی نقش جهان در آستانه برگزاری این کنگره درباره کاربرد لیزر در درمان‌های دندان‌پزشکی گفت: امروزه استفاده از لیزر کاربردهای متنوعی در درمان‌های دندان‌پزشکی دارد و استفاده از این روش می‌تواند سبب کاهش درد و التیام سریع‌تر پس از درمان شود.


وی افزود: از لیزر می‌توان جهت پیشگیری از پوسیدگی دندانی استفاده کرد که مقاومت به پوسیدگی از طریق ذوب کریستال مینایی در شیار دندان ایجاد می‌شود و این مسئله کاهش نفوذپذیری میکروب به دندان و مقاومت در مقابل پوسیدگی را به همراه خواهد داشت همچنین با فرآیندی ساده در پیشگیری از پوسیدگی دندانی می توان اقدامات موثر را با استفاده از لیزر انجام داد.

دبیر علمی دومین کنگره دندان‌پزشکی نقش جهان ادامه داد: همچنین با استفاده از لیزر می‌توان در تسریع سفید کردن دندان ها اقدام کرد و تحقیقات زیادی در مورد لیزر جهت تراش دندان ها به جای توربین پر سرعت انجام گرفته که می‌تواند در آینده منجر به ارائه روش کاربردی تراش دندان بدون نیاز به بی‌حسی و تحمل صدای ناشی از توربین دندان‌پزشکی شود.


مهابادی گفت: اگر چه استفاده از لیزر می‌تواند زمان بر و پرهزینه باشد ولی به طور کلی استفاده از لیزر در دندان‌پزشکی مزایای مختلفی دارد. به طور مثال با استفاده از این روش می‌توان کاهش حساسیت دندانی را شاهد باشیم همچنین برداشت بدرنگی‌های لثه جهت زیبایی بیشتر و حتی درمان آفت.های دهانی از دیگر کاربردهای لیزر در دندان‌پزشکی است.
وی گفت: لیزر در جراحی های دندان‌پزشکی نیز بسیار کاربرد دارد و هر چند که قیمت دستگاه ها هنوز بسیار بالا است ولی استفاده از این روش در جراحی لثه آسیب کمتر به لثه و ترمیم سریعتر آن را به همراه خواهد داشت، همچنین استفاده از بی حسی کمتر و کاهش درد و خونریزی از مزایای دیگر لیزر در دندان‌پزشکی به شمار می رود.


دبیر علمی دومین کنگره دندان‌پزشکی نقش جهان گفت: در صورت عدم آشنایی کامل دندانپزشک با لیزر می‌تواند آسیب به عصب دندان، سوختگی لثه و حتی عوارض شدیدتر را برای بیمار به‌همراه داشته باشد لذا آشنایی کامل دندانپزشکان در این زمینه حائز اهمیت است البته دوره های متنوع آموزشی در حال حاضر در سطح کشور برگزار می‌شود و مراکز متعدد درمانی جهت درمان‌های دندان‌پزشکی از لیزر استفاده می‌کنند.


گفتنی است؛ دومین کنگره دندان‌پزشکی نقش جهان با حضور استادان و صاحبنظران برجسته در حوزه دندان‌پزشکی ۳۰ مرداد تا اول شهریور ماه در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردها در حوزه دندان‌پزشکی در این کنگره ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025020

وب گردی

وب گردی