وظیفه اصلی بسیج دانشجویی، تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج دانشجویی همواره به دنبال ایجاد شور و نشاط سیاسی توأم با آرامش و منطق در دانشگاه‌هاست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، چهارمین نشست مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رودهن برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در این مراسم، وظیفه و رسالت اصلی بسیج دانشجویی را تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: بسیج دانشجویی همواره به دنبال ایجاد شور و نشاط سیاسی توأم با آرامش و منطق در دانشگاه‌هاست و در این راستا پیشگام بوده است. ضرورت دارد بسیج دانشجویی در مباحث سیاسی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، مناظرات سیاسی و کارشناسی و تریبون‌های آزاد دانشجویی را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن تأکید بر ایفای نقش بسیج دانشجویی در مسائل علمی تصریح کرد: بسیج در حوزه مسائل علمی نیز باید به دنبال برنامه‌هایی باشد باشد که توانمندی دانشجویان را بالا ببرد. در این زمینه برگزاری جشنواره‌های مختلف و بازدیدهای علمی متناسب با رشته‌های دانشگاهی از مراکز علمی و صنعتی و همچنین برگزاری همایش‌های تخصصی می‌تواند راه‌گشا باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مسئولان بسیج دانشجویی گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، بسیجیان باید در حوزه فضای مجازی با توجه به هدف‌گذاری دشمن در جنگ نرم و تمرکز بر مراکز حساسی همچون دانشگاه، فعالیت خود را هدفمند کنند تا به باورهای دینی دانشجویان خدشه‌ای وارد نشود.

کلانتری خاطرنشان کرد: مسئله حجاب و عفاف نیز از دیگر مواردی است که بسیج باید در آن نقش ایفا کند؛ زیرا موضوع حجاب و عفاف دغدغه همه مسئولان دلسوز نظام و جامعه است و از این موضوع نباید به آسانی عبور کرد، چون دشمن آن را هدف قرار داده است.

در ادامه این نشست، مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد ضمن تبیین عملکردها و اعلام ضرورت حرکت انقلابی برای به ثمر نشستن فعالیت‌های موجود، به سؤالات مطرح شده از سوی مسئولان بسیج دانشجویی پاسخ داد.

بسیج می‌تواند با عملکرد مثبت و جذب نیروهای جوان به پیشرفت کشور کمک کند

حسن شهرکی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن نیز در ابتدای این نشست، بسیج را یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) و شجره طیبه انقلاب اسلامی دانست که با تشکیل آن سرمایه‌ای گران‌بها برای اسلام و انقلاب به وجود آمده است.

وی افزود: امام راحل به قشر جوان دانشگاهی و بسیج نگاه ویژه‌ای داشتند و این موضوع نشان‌گر اهمیت این نهاد انقلابی است. اعتقاد داریم عملکرد بسیج در دانشگاه بسیار مؤثر است، به‌طوری که بسیج می‌تواند با عملکرد مثبت و جذب نیروهای جوان، مخلص و متعهد در فضایی سرشار از صمیمیت، محبت و همدلی به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن یکی از شاخصه‌های پذیرفتن مسئولیت در بسیج دانشجویی را داشتن روحیه ایثارگری توصیف کرد و گفت: بسیج در صف مقابله با تهاجم گسترده فرهنگ منحط غربی قرار دارد و در این راه هزینه‌های زیادی نیز داده است. یکی از کلیدواژه‌های مهمی که در کلام مقام معظم رهبری بسیار مشهود است، کلمه وحدت است و همه باید با ایجاد وحدت و همدلی، دایره بسیج دانشجویی را در دانشگاه‌ها وسیع‌تر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026097

وب گردی

وب گردی