برخی سیاسیون به دنبال بازی‌دادن دانشجویان هستند

دبیراتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دانشجویان توسط برخی از سیاسیون مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و دولتمردان به دنبال بازی دادن دانشجویان به بهانه فعالیت‌های سیاسی هستند.

سجاد اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سیاست‌زدگی تشکل‌های دانشجویی گفت: مرز بین سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی بازیچه شدن برای پیاده‌نظام احزاب است. دانشجو به دلیل داشتن ویژگی‌های مختلف توسط برخی از سیاسیون مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. از این جهت دولتمردان به دنبال بازی دادن دانشجویان به بهانه فعالیت‌های سیاسی هستند.

اسدی با بیان اینکه دانشجو باید با مطالعه و کمک‌ جنبش‌های دانشجویی راه خود را در عرصه سیاسی پیدا کند، عنوان کرد: دانشجویی که وارد فضای سیاسی می‌شود دارای ظرفیت‌های زیادی برای فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار است.

اسدی با اشاره به واقعه 18 تیر 1378 گفت: دانشجویان در دهه 70 اتفاقات زیادی را رقم زدند. امروز هم وجود دارند تشکل‌های دانشجویی که به اصطلاح «دولتی» یا «یکبار مصرف» هستند؛ اما تشکل‌های مستقل و آزاد برای خودشان تصمیم می‌گیرند و بازیچه احزاب نیستند.

وی آفت فعالیت‌های دانشجویی را اقداماتی ایجابی و بدون برنامه‌ریزی دانست و اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های دانشجویی که استمراری ندارند هرگز به نتیجه مشخصی ختم نمی‌شوند. دانشجویان ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد گفتمان‌های مهم در سطح جامعه دارند. چنین ظرفیتی به حرکت همگام دانشجویان با جامعه و استفاده از ابزار به‌روز، برای همراه کردن افکار عمومی مربوط می‌شود.

به گفته دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، برخی تشکل‌های دانشجویی درگیر مسائل بی‌اهمیت می‌شوند و به دنبال جریان‌سازی آن‌ها هستند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه جنبش‌های دانشجویی باید به دنبال مطالبات دانشجویان باشند، گفت: دانشجویان زمانی از تشکل‌ها فاصله می‌گیرند که دغدغه آن‌ها دنبال نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026680

وب گردی

وب گردی