وظیفه خطیر استادان اغنای علمی و پژوهشی دانشجویان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: وظیفه خطیر استادان دانشگاه ارتقای سطح کیفی آموزشی و اغنای علمی و پژوهشی، مهارت افزایی و اشتیاق به علم آموزی در دانشجویان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، مسعود نصری در کارگاه آشنایی استادان با جدیدترین بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه در جمع اعضای هیأت علمی و مدرسان حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که توسط استادان در روند آموزش باید مدنظر قرار گیرد توجه به مهارت و دانش افزایی در دانشجویان است.

وی افزود: دانشجویان به عنوان آینده سازان میهن اسلامی می‌بایست با آموزش دقیق و اصولی تربیت و بارور شوند و این مهم با تلاش و همت استادان، این سرمایه‌های گرانقدر عرصه آموزش و پژوهش محقق خواهد شد.

نصری با اشاره به نقش استادان در تولید علم و تبدیل آن به ثروت تصریح کرد: تاکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر هشت هسته فناور در مرکز کارآفرینی و رشد واحدهای فناور دانشگاه مستقر شده و استادان می‌توانند از ظرفیت موجود برای تجاری سازی ایده و محصولات استفاده کنند.

رئیس واحد شاهین‌شهر تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، علم آموزی به جوانان در سطح آموزش عالی مورد تاکید قرار گرفته و ضروری است اعضای هیأت علمی و مدرسان مدعو به بخش‌های علمی، اخلاقی و حرفه‌ای این بیانیه توجه ویژه کنند.

نصری اضافه کرد: با توجه به اثربخشی استادان بر روی دانشجویان، شایسته است در چارچوب ضوابط دقایقی از کلاس‌های درسی را به بیان نکات اعتقادی و اخلاقی اختصاص دهند.

وی افزود: توجه به مسائل و مباحث فرهنگی و اخلاقی می‌تواند مانع از سقوط و انحراف جوانان گردد و به عنوان یک مسئله زیربنایی باید مدنظر استادان قرار گیرد.

نصری در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه رویکرد مطالعاتی، پژوهشی و آینده پژوهی در دانشگاه را خواستار شد و اظهار کرد: توجه به رفع نیازهای جامعه و صنایع با تدوین طرح‌های پژوهشی و نیز استفاده از ظرفیت علمی و تحقیقاتی دانشجویان از دیگر نکات مهم در دانشگاه است.

وی اضافه کرد: دانشگاه می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌های متعدد علمی و با همت استادان و دانشجویان، در راستای رفع نیازهای صنعت با رویکرد حل المسائلی گام‌های اساسی بردارد.

به گزارش خبرگزاری hds;hkd,c، در پایان این همایش از اساتید نمونه علمی، پژوهشی و فرهنگی سال 1397 دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر: 1026770

وب گردی

وب گردی