ماموریت ویژه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برای ارائه خدمات درمانی در مسیر اربعین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از حضور واحدهای علوم پزشکی در مراسم پیاده‌روی اربعین و همچنین ارائه تسهیلات به دانشجویان علوم پزشکی خبر داد.

سید علی ابطحی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در مراسم اربعین امسال گفت: مسئولیت بهداشت و درمان موکب‌ها به عهده دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گذاشته شده است و قرار است با هماهنگی استان‌های دارای رشته پزشکی و استان‌‌‌های همجوار در مسیر پیاده‌روی، به زائران خدمات پزشکی ارائه دهیم.

او تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کار بهداشت و درمان تمام زائران را به عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران گذاشته است.

ابطحی گفت: کارمندان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران نیز مثل سایر کارمندان و اعضای هیئت علمی آمادگی دارند همراه با بقیه کاروان دانشگاه، در این مسیر حرکت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و عضو ستاد اربعین دانشگاه در خصوص تعداد موکب‌های دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد در حال حاضر یک موکب در واحد تهران مرکزی دارد و هنوز تعداد موکب‌ها اعلام نشده است؛ اما موکب واحد تهران مرکزی مهم‌ترین موکب است. درصدد هماهنگی با استان‌های همجوار هستیم تا امکانات خود را در اختیار این موکب قرار داده و بقیه امکانات را از واحد پزشکی هماهنگ و اعزام خواهیم کرد.

ابطحی گفت: دانشجویان واحد علوم پزشکی نیز در حال ثبت نام هستند و قرار است تسهیلاتی برای آن‌ها فراهم کنیم تا بتوانند بدون نگرانی از غیبت در کلاس‌ها به کربلا اعزام شوند. برنامه کلاس ها را به نحوی برای دانشجویان برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به کربلا مشرف شده و بعد از بازگشت بتوانند دروس باقی مانده واحد خود را بدون غیبت طی کنند.

او گفت: در سایر شهرها و استان‌ها نیز واحدهایی که رشته پزشکی دارند در مراسم پیاده روی اربعین حضور دارند؛ اما از آن جایی که برخی از واحدها مثل واحد کرمانشاه، ایلام و اهواز در مسیر حرکت هستند بیشتر می‌توانند کمک‌رسان باشند، بنابراین این واحدها که هم در مسیر هستند و هم رشته پزشکی دارند می توانند ستاد اربعین تشکیل دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در پایان گفت: برخی از واحدها مثل واحد اصفهان که رشته پزشکی دارند اما ستاد آن‌ها نمی تواند در مسیر حرکت قرار گیرد، باید در اعزام نیرو کمک رسان باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028334

وب گردی

وب گردی