واقعه عاشورا کامل‌ترین دانشگاه تاریخ است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: واقعه عاشورا کامل‌ترین دانشگاه در طول تاریخ است و حتی در هزاره دوم باعث به وجود آمدن انقلاب‌های بسیاری نظیر یمن، ایران و عراق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی در گردهمایی استادان بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ با عنوان دانشگاه عاشورایی، تولید اندیشه انقلابی که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی پسوند تولید فکر و اندیشه در بسته‌های مختلف را یدک می‌کشد.

وی افزود: فلسفه علم به انقلاب علمی یا غیر علمی در تولید علم تقسیم شده و جهش‌های انقلابی در تولید علم و نظریه‌های مربوط تعریف می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی افراد بوروکراسی علمی را سرلوحه زندگی‌شان قرار می‌دهند، یعنی خیلی عادی به دانشگاه می‌روند و می‌آیند و در تولید علم و پژوهش نقش خاصی ندارند. برخی افراد نیز جهش‌های علمی و انقلاب‌های علمی ایجاد می‌کنند که بسیار کمک‌کننده کشورهای انقلابی است.

وی افزود: بلوک چپ و مارکسیست‌ها زمانی که از تولید علم و اندیشه صحبت می‌کنند باز برای رسیدن به اهداف سرمایه‌داری است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: کمونیست‌ها معتقد هستند هر فردی متناسب با طبقه اجتماعی می‌تواند تولید کند، برای همین به تولید علم صرفاً به هدفی از اهداف مادی می‌نگرند.

پورازغدی خاطرنشان کرد: انقلاب اجتماعی به تولید علم انقلاب منجر می‌شود. تولید علم، تقسیم به انقلابی و غیر انقلابی می‌شود.

وی اضافه کرد: واقعه عاشورا کامل‌ترین دانشگاه در طول تاریخ است؛ چراکه در نصف روز صدها بلکه هزاران درس را به جهان داده است. عاشورا حتی در هزاره دوم نیز باعث به وجود آمدن انقلاب‌های بسیاری نظیر یمن، ایران و عراق شده است. این انقلاب‌ها براساس تفکر عاشورایی به وجود آمده و پیش می‌رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشگاه عاشورایی به چه معناست؟ دانشگاه عاشورایی یعنی دانشگاهی که به عنوان نهاد علمی، جهادی فداکارانه و خط‌شکنانه برای تولید علم، مدیریت و صنعت در تمامی علوم ریاضی، انسانی، طبیعی و اجتماعی انجام دهد. دانشجویان انقلابی مانند دانشجویان شهید داریم؛ اما روی دانشگاه‌های انقلابی باید به طور ویژه کار کنیم.

وی با بیان اینکه فلسفه مادی علم با تولید علم انقلابی در تضاد است، گفت: با نگاه و فلسفه مادی به علم می‌توان علم انقلابی تولید کرد و توسعه‌سازی جدید انجام داد. مرز بین فلسفه مادی، علم و فلسفه الهی علم بسیار باریک است و خیلی‌ها تلاش کردند این مرز را نابود کنند؛ اما موفق نشدند.

وی ادامه داد: دانشگاه به دو بخش تبدیل می‌شود؛ دانشگاهی که بر دکترین وادادگان و انفعال پایه‌گذاری شده و دانشگاهی که بر دکترین تولدسازی بنا شده است.

رحیم‌پور ازغدی به صحبت‌های ترامپ در نشست سالیانه سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد و گفت: ظاهر و باطن ترامپ و آمریکا یکی است. بارها دروغ‌های مختلف از آمریکا شنیدیم. امروز نیز در صحن سازمان ملل، ترامپ فقط دروغ‌های گذشته خود را تکرار کرد. این‌که دولت‌مردان گمان می‌کنند آمریکا یا اروپا و سایر هم‌پیمانان‌شان می‌توانند به ایران کمک کرده و مشکلات منطقه را حل کنند، گمانی خوش‌بینانه بیش نیست.

این تحلیلگر حوزه سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا سال‌ها سیاستش این بوده که بعد از هر انقلابی در کشور انقلاب‌کننده، جنگ داخلی یا خارجی به راه اندازد تا نیروهای تراز اول انقلابی از بین بروند؛ حالا اگر بعد از جنگ نیروها و انقلاب باقی ماند و سر جلو کدخدا فرو نیاورد، دکترین سازماندهی مجدد را جهت حساسیت‌زدایی مردم یعنی ملت و دولت به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028619

وب گردی

وب گردی