پیوستن ایران به جمع 16 کشور دارای انستیتو طرحواره درمانی

مراسم افتتاحیه انستیتو طرحواره درمانی ایران برگزار شد که براین اساس ایران شانزدهمین کشور جهان است که این نهاد در آن تاسیس می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه انستیتو طرحواره درمانی ایران عصر روز گذشته پنج شنبه ۱۱ مهرماه با حضور جمع زیادی از اساتید، متخصصین، دانشجویان و علاقمندان به روانشناسی در سالن کوثر برگزار شد.

براساس این گزارش، طرحواره درمانی یکی از رویکردهای درمانی است که به‌صورت پلتفرم عمل کرده و از تکنیک‌های کارآمد، تمام رویکردهای درمانی به‌صورت سیستمی یکپارچه برای درمان استفاده می‌کند و در چند سال اخیر بسیار مورد توجه عموم و متخصصان قرار گرفته است.

دکتر محمدابراهیم مداحی بنیانگذار سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و رئیس خانه روانشناسان کشور در این مراسم افتتاحیه طی سخنانی بر ضرورت نهادسازی بیشتر و موثرتر در حوزه خدمات روانشناختی تاکید کرد و گفت: این نهادها باید بتوانند هم به آموزش‌های روان‌شناسی در کشور جهت علمی دهند و هم به حال خوب جامعه کمک کنند.

مداحی همچنین به ضرورت توجه بیشتر به موضوع مهارت‌آموزی در نظام آموزشی اشاره و تصریح کرد: در حالی که در کشور ما سالانه ده‌ها هزار میلیارد، خرج آموزش در کشور می‌شود اما کمتر از ده درصد این رقم صرف مهارت آموزی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انستیتو طرحواره درمانی ایران افزود: این مجموعه از امروز با حمایت خانه روانشناسان و مشاوران و با هدف ساماندهی مهارت آموزی و ترویج این رویکرد محبوب به ارائه خدمات به متخصصین و عموم مردم خواهد پرداخت.

میهمان ویژه این مراسم پائول کاسیانیک معاون آموزشی انجمن بین المللی طرحواره درمانی ISST بود که برای شرکت در این مراسم از روسیه به تهران سفر کرده بود.

وی طی سخنانی ضمن اشاره به علاقه خود به مطالعه آثار شاعران بزرگ ایرانی گفت: از نظر من سعدی، فردوسی، حافظ و خیام بزرگترین طرحواره درمانگران جهان بوده‌اند. آنها کسانی بودند که حقیقتاً سبک زندگی خردمندانه را در جهان ترویج کردند.

همچنین امیر عسکری نماینده انجمن بین المللی طرحواره درمانی در ایران نیز در این مراسم اظهارداشت: با تاسیس این انستیتو، ایران شانزدهمین کشور جهان است که این نهاد در آن تاسیس می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029367

وب گردی

وب گردی