پیاده‌روی اربعین بیانگر اقتدار جهان اسلام است

 دبیر واحد فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت: اقتدار جهان اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و امتداد آن در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی قابل مشاهده است.

محمد میرزائی علویجه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین یک جهاد و رزمایش بی‌نظیر در عالم هستی است، اظهار کرد: مراسم اربعین حامل پیام‌های مهمی به تمامی مردمان جهان و به‌ویژه کسانی است که از آن نگران‌اند و در پی آن هستند که این راه‌پیمایی عظیم را کوچک نشان دهند تا مبادا اتفاقاتی بر خلاف میلشان رغم بخورد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی برای جهان اسلام تولید قدرت می‌کند و قدرت آن از هزاران موشک، پهباد و بمب و انرژی هسته‌ای بیشتر است؛ زیرا قدرت اربعین در روح و جان آدمی اثر گذار بوده و از جنبه سیاسی و نظامی نیز در سراسر جهان مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر واحد فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان عنوان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین نشانه شکل‌گیری تمدن و اقتدار جهانی نوین بر اساس کنش عقلانی معطوف به ارزش است.

وی با بیان اینکه اقتدار جهان اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و امتداد آن در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی قابل مشاهده است، گفت: اربعین حسینی تبلور یک هم‌زیستی زیبا از نژادها، زبان­‌ها و قومیت­‌ها در یک سرزمین بوده که لازمه پدید آمدن تمدنی جهانی است.

به گفته میرزائی علویجه، دشمنان اسلام و شیعیان در جهان از اتحاد بین ملت‌های مسلمان ترس دارند؛ برای همین تمام تلاش خود را می‌کنند تا بزرگ‌ترین گردهمایی جهان یعنی مراسم پیاده‌روی اربعین را درگیر حواشی و توطئه کنند.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: اربعین اجتماع گسترده انسان­‌هایی از سراسر جهان با ملیت­‌ها و نژادهای مختلف و از اقشار، پایگاه­‌ها و منزلت­‌های اجتماعی گوناگون است. این مراسم را می‌توان نمونه‌ای از جامعه بشری دانست که در کنار نمایش جلوه‌های مختلف فضائل اخلاقی همچون از خود گذشتگی و ایثار، صبر، یاری‌رسانی به هم نوع، محبت، عطوفت و صدها خصلت والای انسانی را تقویت می‌کند؛ این امر نشان از شکل‌گیری یک فراجنبش و قدرت اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030557

وب گردی

وب گردی