رفع یکی از چالش‌های صنعت مواد شوینده با فناوری نانو

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از "نانوحفرات" راهکاری برای جلوگیری از ایجاد شکست در ظروف پلاستیکی مواد شوینده به بخش صنعت ارائه دادند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، محمد علی‌آبادی فراهانی، مجری طرح، تولید افزودنی‌ها و مستر بچ‌های پلیمری را زمینه تحقیقاتی این شرکت فناور دانست و افزود: محصولات تولیدی ما بر اساس نیاز بازار است و بر این اساس پس از انجام مطالعات، اقدام به رفع مشکلات بخش صنعت می‌کنیم.

وی با اشاره به همکاری این شرکت با بخش‌های صنعتی، اظهار کرد: یکی از چالش‌های یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد شویند این بود که در ظروف پلاستیکی شوینده‌ها در دماهای پایین شکستگی ایجاد می‌شود.

علی‌آبادی با بیان اینکه این شرکت صنعتی برای تولید ظروف پلاستیکی خود استانداردهای لازم را دریافت می‌کرده است، ادامه داد: ولی نیاز داشتند که استاندارد ظروف پلاستیکی بسته‌بندی مواد شوینده خود را از حد استاندارد بالاتر ببرند تا کیفیت بهتری را برای این ظروف ایجاد کنند.

مجری طرح اضافه کرد: از این رو این نیاز از سوی شبکه تبادل نیاز ستاد توسعه فناوری نانو منتشر شد و ما با تحقیق و توسعه توانستیم محصولی را تولید کنیم که با اضافه کردن چندین درصد افزودنی، این مشکل را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این افزودنی‌ها توانستیم مقاومت ظروف پلاستیکی را چندین برابر ارتقا دهیم، خاطر نشان کرد: برای این منظور از یکسری نانوحفرات استفاده کردیم که این نانوحفرات به دلیل گستردگی که در فاز ماتریس دارند، باعث می‌شوند زمانی که شکست‌ها ایجاد می‌شوند و رشد کرده و به هم می‌بپوندند، انرژی ترک‌ها را جذب کنند.

علی‌آبادی تاکید کرد: این نانو افزودنی اجازه نمی‌دهد که ضربه ایجادشده در ظروف بسته‌بندی به شکست منجر شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /

کد خبر: 1030670

وب گردی

وب گردی