محدودیتی در ارائه خدمات به بیماران روانی وجود ندارد

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: مطابق قانون استفاده از خدمات بیمه سلامت برای بیماران روانی همانند سایر بیماران است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داود حاج قاسمعلی گفت: ارایه خدمات به بیماران دچار مشکلات روانی همانند سایر بیماران است، این افراد می توانند تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرارگرفته و از دفترچه بیمه این سازمان استفاده کنند؛ بنابراین ضوابط ارایه خدمات برای بیماران روانی نیز به مانند بیماران دیگر اجرا می شود.

وی افزود: بیمه سلامت تنها برای بیماری افراد دچار مشکلات روانی خدمات ارایه می کند بنابراین نگهداری از این افراد درمراکز بهداشتی و درمانی ضوابطی دارد که باید به آن توجه کرد؛ اما طریق تحت پوشش قرار دادن بیماران روانی با بیماران دیگر هیچ تفاوتی ندارد، بدون شک ضوابط درارایه خدمات به بیماران روانی همانند سایران است.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: بیماران روانی که از سن قانونی گذشته اما براساس نظر کمیسیون های تخصصی مهجور شناخته شوند، می توانند خارج از سن قانونی هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

حاج قاسمعلی درخصوص شرایط استفاده از خدمات بیمه سلامت برای کودکانی که خارج از کشور متولد می شوند گفت: اگر فردی درخارج از کشور متولد شده و براساس قانون ایرانی محسوب شود، درصورتی که پدریا مادر کارمند بوده و فرزند تحت پوشش والدین باشد، کودک بیمه شده تلقی شده و می تواند از خدمات استفاده کند. بنابراین هیچ محدودیتی درتحت پوشش قرار دادن متولدین خارج از کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030819

وب گردی

وب گردی