فناوری‌های متحول‌کننده ارتباطات در 2020

مخابرات با آماده شدن برای ورود به دهه آینده، از طریق روش‌های مختلف توسط فناوری در حال تغییر است. فناوری‌های شگفت انگیزی که صنعت ارتباطات را متحول خواهند کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از هوش مصنوعی (AI) گرفته تا تهدید حملات سایبری، 7 فناوری بزرگ وجود دارد که ارتباطات را در سال 2020 دگرگون می کند.

5G

5G نویدبخش تغییرات چشمگیر است. برنامه اقدام 5G اتحادیه اروپا شامل پوشش بدون وقفه اینترنت پرسرعت تا سال 2025 برای راه آهن و جاده های اصلی است. این تکنولوژی قادر است از افزایش صد‌برابری دستگاه‌های متصل در هر منطقه پشتیبانی کند.

5G نقش ارتباط از راه دور را تغییر خواهد داد. مخابرات نه تنها توزیع کننده فناوری بلکه ارائه دهنده خدمات نیز هست. این تغییر برای ارتباط با دولت ها، مشتریان سازمانی و تغییر رویه فروش آنها به ارتباطات از راه دور نیاز دارد تا مشتریان بتوانند از قدرت 5G استفاده کنند.

هوش مصنوعی (AI)

مخابرات یکی از صنایعی است که امروزه در بسیاری از جنبه‌های تجارت از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. شرکت های مخابراتی از طریق دستیاران مجازی و بات‌های چت و هوش مصنوعی که این ابزارها را در پشت صحنه اجرا می کند، خدمات و رضایت مشتری را بهبود می بخشند.

هوش مصنوعی برای بهینه سازی و نگهداری پیش بینی شبکه های شرکت های مخابراتی ضروری است. AI همچنین در تشخیص فعالیت های تقلب قدرتمند است. علاوه بر این، هوش مصنوعی از طریق تجزیه و تحلیل و پیش بینی، باعث می شود که ارتباطات از راه دور، بینش‌های عملی قابل توجهی کسب کنند.

اینترنت اشیا (IoT)

از آنجا که صنعت ارتباط تلفنی دستگاه‌های اینترنتی را قادر به ایجاد ارتباط با یکدیگر می‌کند؛ یکی از بزرگترین پخش کننده‌های بازار اینترنت اشیا به حساب می‌آید. فناوری Internet of Things به مخابرات کمک می کند تا ایستگاه های پایه و مراکز داده را از راه دور رصد کنند که این به تضمین حداقل خرابی شبکه کمک می کند.

از آنجا که مخابرات در ارائه زیرساخت های IoT بسیار مؤثر است، این صنعت برای توسعه و ارائه خدمات خاص خود برای IoT آماده است.

از آنجا که فناوری IoT منجر به حضور دستگاه های بیشتری در شبکه می شود، فرصت های بیشتری برای نقض امنیت و حفظ حریم خصوصی وجود دارد؛ بنابراین مخابرات باید برای آن برنامه ریزی و آماده سازی‌های لازم دفاعی را انجام دهد.

Big Data

اینکه شرکت‌های مخابراتی در حال جمع‌آوری و تولید حجم عظیمی از داده در دستگاه های تلفن همراه، برنامه ها و موارد دیگر هستند، غیرقابل انکار است. پیش بینی می شود افزایش داده های بی سیم تا سال های 2020 ادامه یابد؛ اما این شرکت ها خواهد بود که از این مزیت در بازار رقابتی برای زنده ماندن بهره خواهند برد.

شرکت های مخابراتی باید اطمینان حاصل کنند که شبکه های آنها می توانند مقادیر فوق العاده ای از داده ها را از طریق شبکه خود به طور موثر جابجا کرده و به پشتیبانی از فناوری های جدید ادامه دهند.

مخابرات همچنین باید چالش های امنیتی جدید را که با فناوری جدید به‌وجود آمده و از شبکه های آنها استفاده می کنند، برطرف سازند. در نهایت، داده های جمع آوری شده توسط مخابرات برای بهبود خدمات به مشتری، تعیین و ارزیابی محصولات جدید و همچنین نظارت و بهینه سازی شبکه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. کلان داده‌ها می توانند به مخابرات کمک کنند تا یک تجارت قوی‌تر ایجاد کنند.

Robotic Process Automation

فرایند اتوماسیون رباتیک می‌تواند فرایندهای تکراری، مبتنی بر قوانین، فرکانس بالا را به عهده بگیرد و آنها را با دقت بالا انجام دهد. هنگامی که ارتباطات از راه دور RPA را برای انجام وظایف مستقر می کند، ضمن افزایش مشتری و کارایی عملکرد، نرخ خطا و هزینه کاهش می‌یابد.

صنعت مخابرات یکی از بالاترین نرخ‌های پذیرش برای فناوری RPA را دارد؛ زیرا به نظر می‌رسد بسیار خوب در خدمت آن است. RPA مقیاس پذیری و چابکی بالایی را برای ارتباطات از راه دور ارائه می دهد و می تواند بسیاری از کارها مانند تولید گزارش، پاسخ به سؤالات مشتری، پردازش سفارش، ردیابی قیمت و موارد دیگر را به عهده گیرد.

Cloud Computing

مدل pay-per-use رایانش ابری به مخابرات کمک می‌کند تا خدمات جدیدی را معرفی، هزینه‌های خود را کاهش و به طور مؤثرتر مطابق با تقاضای بازار باشند. ابر مقیاس پذیری و مقرون به صرفه بودن از راه دور را برای مخابرات ارائه می دهد.

نه تنها مخابرات می تواند ارائه دهنده خدمات ابری باشند، بلکه می توانند از خود ابر نیز استفاده کند. وقتی مخابرات از فناوری ابر استفاده می کنند و عملکردهای مهم تجاری را به ابر تغییر می دهد، از بهره وری آن بهره می برد.

Cyber Security and Resilience

ما خدماتی را که از طریق ارتباطات از جمله ارتباط تلفنی، ویدیویی، ایمیل و پیام رسانی امکان پذیر است، دریافت می کنیم تا زمانی که قطعی برق را تجربه کنیم و متوجه شویم که چقدر به آن سرویس ها وابسته ایم. این ارتباطات داده های حساس زیادی در شبکه های پیچیده ذخیره می کنند و به دلیل ایجاد زیرساخت‌های مهم و حیاتی، ارتباطات از راه دور به طور فزاینده ای هدف مجرمان سایبری قرار می‌گیرند.

ارتباطات از راه دور باید از خود در مقابل حملات سایبری مستقیم تا حملات غیرمستقیم مانند بدافزار، محافظت کنند و برای آینده 5G و موانع امنیتی آماده شوند. این موانع شامل داشتن زیرساخت‌های مناسب فناوری اطلاعات، استعداد و فرآیندهای پشتیبانی در هنگام حمله می‌شوند. حتی ادعاهای دروغین حمله می تواند به اعتبار یک شرکت مخابراتی آسیب برساند و همچنین از نظر زمان و هزینه صرف شده برای پاسخ، تأثیر قابل توجهی در تجارت ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030938

وب گردی

وب گردی