نیروی انسانی و محتوای آموزشی در طرح رفع انحصار زبان انگلیسی تعریف شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورتی می‌توان طرح رفع انحصار زبان انگلیسی از نظام آموزشی کشور را به اجرا درآورد که محتوای دروسی به‌جز زبان انگلیسی تعریف و نیروی انسانی توانمند برای آموزش آن در مدارس وجود داشته باشد.

فاطمه مهاجرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به طرح رفع انحصار زبان انگلیسی از نظام آموزشی اظهار کرد: در حال حاضر این قانون در برخی از مدرسه‌ها اجرا می‌شود، درصورتی که در یک مدرسه متقاضی آموزش زبان دیگر وجود داشته و معلم نیز بر آن مسلط بوده و بتواند این زبان را به دانش‌آموزان ارائه کند، می‌تواند نسبت به تدریس زبان دیگری اقدام کند.

وی ادامه داد: طرح‌‌هایی همانند رفع انحصار زبان انگلیسی از نظام آموزشی باید در وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد، تصور می‌کنم مصاحبه وزیر آموزش و پرورش به طور کامل و جامع به سوالات مطرح شده در این حوزه پاسخ داد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: در صورتی می‌توان طرح رفع انحصار زبان انگلیسی از نظام آموزشی کشور را در مدارس اجرا کرد که نیروی انسانی برای این امر وجود داشته باشد؛ همچنین باید محتوای آموزشی لازم برای این طرح تعریف شود.

وی در پایان اظهار کرد:‌ در صورتی می‌توان این طرح را به اجرا درآورد که محتوای دروسی به‌جز زبان انگلیسی در مدارس ایجاد شود؛ همچنین باید نیروی انسانی توانمند برای آموزش این زبان‌ها وجود داشته باشد. در صورتی که این موارد محقق شود، آموزش زبان دیگر بسیار مطلوب است، حال سوالی مطرح می‌شود که آیا این امکانات وجود دارد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1030983

وب گردی

وب گردی