6 محصول دانش‌بنیان جدید در واحد قزوین تجاری‌سازی شد/ ورود به بازارهای ترکیه و هند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از تجاری‌سازی 6 محصول دانش‌بنیان جدید این واحد خبر داد.

مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان واحدهای دانشگاهی این استان تا پایان سال جاری، گفت: توسعه شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری، جزو برنامه‌های اصلی واحدهای دانشگاهی استان قزوین در سال تحصیلی جاری خواهد بود؛ همچنین با افتتاح ساختمان جدید در مرکز فناوری و نوآوری سینتک، حدود 7هزار متر به فضای این مرکز افزوده شده تا توسعه فناوری و نوآوری، با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: تا 1 ماه آینده، شاهد استقرار واحدهای جدید فناور در مرکز سینتک خواهیم بود و تعدادی از شرکت های قدیمی خارج و شرکت‌های جدید جایگزین آن‌ها خواهند شد؛ همچنین با حضور و همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، 6 محصول دانش بنیان جدید را تجاری سازی و وارد چرخه بازار کردیم.

موسی خانی ادامه داد: این محصولات در حوزه‌های علوم دارویی، مهندسی پزشکی، سخت افزار و بازی‌های رایانه ای است؛ البته برخی از بازی‌های رایانه ای به بازار کشورهای خارجی مانند هند و ترکیه وارد شده‌ و مشتریان خوبی را جذب کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه های مهندسی پزشکی و IT دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند و می‌توانند مشتریان خوبی را از کشورهای منطقه جذب کنند. دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک می‌تواند نقش موثری در دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031051

وب گردی

وب گردی