برگزیدگان سیزدهمین آیین نوگلان حسینی تجلیل می شوند

اختتامیه سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان علاقمند به ذاکری سیدالهشداء(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی، پنجشنبه دوم آبان ماه در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمدمیثم میثمی مدیر فرهنگی هنری منطقه۷ در خصوص روند برگزاری سیزدهمین دوره نوگلان حسینی گفت: سیزدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی امسال طی سه مرحله آزمون انتخابی، مقدماتی و نهایی از میان بیش از هزاران دانش آموز علاقمند به ذاکری سیدالشهداء(ع) برگزار شد و از این میان، 15 نفر برگزیده از سه مقطع تحصیلی- ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم- در آیین اختتامیه تجلیل خواهند شد.
وی درباره شاخص های آزمون و داوران سیزدهمین دوره افزود: شاخصه‌های اصلی سیزدهمین دوره نوگلان حسینی، بهره‌مندی از صوت خوش و متعارف، مقتل خوانی، شعر، حسن اجرا، صوت و لحن، ظاهر و پوشش، دعا و حسن ختام بود. همچنین داوری مرحله نیمه نهایی و نهایی بر عهده حاج مصطفی خورسندی، حاج شهروز حبیبی و کربلایی رحمان نوازنی بوده است.
میثمی گفت: امسال با مشارکتی که از سوی شبکه قرآن و معارف سیما انجام شد، این امکان فراهم شد علاقمندان تا پایان ماه صفر هر شب ساعت 19:30 در قالب برنامه ی نغمه عشاق-ویژه نوگلان حسینی- رقابت دانش آموزان مداح را مشاهده کنند.
وی افزود:در سیزدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی به رسم ادوار گذشته قرار است علاوه بر تجلیل از مداحان نوجوان دانش آموز، از حاج اکبر بازوبند و حاج اکبر مولایی دو تن از پیرغلامان حضرت سیدالشهداء(ع) تجلیل به عمل آید.
رییس فرهنگ سرای اندیشه درباره زمان برگزاری اختتامیه گفت: آیین اختتامیه نوگلان حسینی روز پنجشنبه دوم آبان ماه ساعت ۹ در آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای اندیشه و با حضور مقامات عالی وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعی از پیرغلامان و مداحان اهل بیت(ع) و دانش آموزان مداح برگزار می‌شود.
گفتنی است در اختتامیه سیزدهمین دوره نوگلان حسینی به نفرات اول تا سوم هر مقطع علاوه بر مدال ذاکری سیدالشهداء(ع)، لوح تقدیر و هدیه نقدی، نگین انگشتری از سنگ مرمر حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع)اهدا خواهد شد. همچنین از نفرات چهارم و پنجم سه مقطع تجلیل به عمل خواهد آمد.
سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی به همت فرهنگ‌سرای اندیشه و با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما، سازمان دانش آموزی شهر تهران، کانون مداحان و شاعران آیینی کل کشور و برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031082

وب گردی

وب گردی