قوه قضائیه به ماجرای ده‌ونک وارد شود/ دانشگاه الزهرا نباید حق مردم را نادیده بگیرد

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: از قوه قضائیه انتظار داریم با توجه به اینکه اهالی ده‌ونک از حجت الاسلام رئیسی  برای حضور در محله دعوت کرده‌اند، هر چه سریعتر برای حل مشکل به این موضوع ورود پیدا کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، خانه‌های اطراف دانشگاه الزهرا(س) و زمین‌هایی به ابعاد ۱۳ هزار مترمربع در خیابان‌ شهامتی تهران چند سالی است که مورد مناقشه بین این دانشگاه و اهالی منطقه ده‌ونک تبدیل شده است. دانشگاه الزهرا(س) ادعا می‌کند زمین‌ها غصبی بوده و از سوی دیگر خانواده‌هایی هستند که ادعا می‌کنند سالهاست در این منطقه زندگی می‌کنند و حقشان نیست که اکنون خانه‌هایشان تخریب شود.

دانیال یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ماجرای درگیری دانشگاه الزهرا(س) با مردم منطقه ده‌ونک بیان کرد: متاسفانه با وجود پیگیری‌های جنبش عدالتخواه دانشجویی، دانشگاه الزهرا(س) به دنبال حل ماجرای ده‌ونک با کمک اهالی محل نیست.

وی با انتقاد از دانشگاه الزهرا(س) به دلیل عدم همکاری مسالمت‌‌آمیز با مردم ساکن در ده‌ونک گفت: مسئولان دانشگاه الزهرا(س) باید بدانند مردمی که سال‌هاست در این منطقه زندگی کرده‌اند دارای حق و حقوقی هستند و نمی‌توان به راحتی خانه‌هایشان را تخریب کرد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه باتوجه به اینکه مردم اهالی به دنبال حل مشکل در ده‌ونک به واسطه اسناد خود هستند، گفت: متاسفانه قوه قضائیه تا‌کنون نه پاسخی به اعاده دادرسی ماده 477 مردم داده است و نه حاضر شده به مسئله ورود پیدا کند.

وی اضافه کرد: معاون اول رئیس جمهور در ماه‌های گذشته در نامه‌ای بر مسالمت مسئولان با اهالی ساکن در ده‌‌ونک تاکید کرده؛ اما در حد نامه باقی مانده است. همچنین وزارت مسکن نیز قول‌هایی مبنی بر همکاری با اهالی ده‌ونک داده که هیچ زمانی به مرحله اجرایی نرسیده است.

یادگاری نگاه تقابلی دانشگاه الزهرا(س) با مردم ساکن منطقه ده‌ونک را نادرست دانست و گفت: دانشگاه الزهرا(س) باید موضوع ده‌ونک را با همراهی و همکاری مردم منطقه حل کند؛ اما متاسفانه مسئولان این دانشگاه از موضع بالا به پایین با مردم برخورد می‌کنند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: برخی از اهالی ده‌ونک که اسناد مالکیت خانه‌های خود را در شبکه‌های مجازی به ویژه اینستاگرام منتشر می‌کردند، دانشگاه الزهرا(س) از آنها به عنوان نشر اکاذیب شکایت کرده است.

وی اضافه کرد: در چند روز اخیر یکی از اهال ده‌ونک به دلیل اینکه فرم دادخواهی خود را در شبکه‌های مجازی منتشر کرده، به دو سال حبس محکوم شده است.

یادگاری در تکمیل سخنان خود بیان کرد: از قوه قضائیه انتظار داریم با توجه به اینکه اهالی ده‌ونک از حجت الاسلام رئیسی برای حضور در محله دعوت کرده‌اند، هر چه سریعتر برای حل مشکل به این موضوع ورود پیدا کند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه الزهرا(س) اگر به نگاه تقابلی خود با مردم ساکن ده‌ونک ادامه دهند، در آینده با مشکلات و آسیب‌های بیشتر مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031251

وب گردی

وب گردی