مهارت‌آموزی به دانشجویان نیاز به امکانات دارد/ کمبود تجهیزات کارگاهی در دانشگاه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه‌ای کرمانشاه با انتقاد از نبود تجهیزات و امکانات لازم در این دانشگاه بیان کرد: امکانات و تجهیزات دانشگاه برای سال‌های گذشته است و به‌روز رسانی در زیرساخت‌‌ها صورت نگرفته است.

فردین موقوفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای باید تمرکزش به مهارت‌آموزی دانشجویان باشد، گفت: این دانشگاه همان‌گونه که از اسمش پیداست باید دانشجویانش را از لحاظ مهارت فنی در حد قابل قبولی آموزش دهد تا بعد از فارغ‌التحصیلی به راحتی وارد صنعت و بازار کار شوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه برخلاف آیین‌نامه که باید تمرکزش بر واحدهای عملی و کارگاهی باشد، بیشتر واحدهایش را به صورت نظری و در کلاس‌های درس برگزار می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه‌ای کرمانشاه با انتقاد از نبود تجهیزات و امکانات لازم در این دانشگاه بیان کرد: امکانات و تجهیزات دانشگاه برای سال‌های گذشته است و به‌روز رسانی در زیرساخت‌‌ها صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه نداشتن بودجه را دلیل اصلی برای عدم به‌روزسانی زیرساخت‌های دانشگاه و گسترش ندادن فضای کارگاهی و تهیه نکردن تجهیزات عنوان می‌کنند.

موقوفی ضمن درخواست از وزارت علوم برای حمایت از دانشگاه‌های مهارت محور و دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بیان کرد: دانشجویان رشته‌های برق، عمران، معماری و غیره به واحدهای عملی به معنای واقعی برای کسب مهارت نیاز دارند و در غیر این صورت مهارت و تجربه لازم را برای جذب در صنعت ندارند.

این فعال دانشجویی درباره جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه در صنعت بیان کرد: استان کرمانشاه بیشترین نرخ بیکاری در کشور را دارد؛ اما با وجودم بیکاری در استان و نبود امکانات لازم در دانشگاه، دانشجویان و فارغ التحصیلان معمولا جذب صنعت و بازار کار می‌شوند.

وی درباره دوره کارآموزی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد: استادان و مدیرگروه‌های رشته‌های گوناگون دانشگاه، به دلیل ارتباطی که با صنعت دارند، دانشجویان را به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها معرفی می‌کنند و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.

موقوفی با انتقاد از نبود دفاتر بخش‌های مختلف صنعت در دانشگاه فنی‌ و حرفه ای کرمانشاه بیان کرد: دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و صنعت برای خروجی بهتر و موثرتر باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند، برای همین نیز در بیشتر دانشگاه‌ها دفاتر صنعت وجود دارد؛ اما متاسفانه در دانشگاه فنی و حرفه ای دفتر صنعت وجود ندارد که امیدواریم مسئولان دراین‌باره پاسخگو باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای کرمانشاه درباره مطالبه جریان دانشجویی از مسئولان استانی برای ارتقا زیرساخت‌های فنی و مهارتی دانشگاه بیان کرد: بسیج دانشجویی به همراهی جمعی از دانشجویان در سال 96 با استاندار دیدار داشتند و از وی دریافت بودجه برای گسترش کارگاه‌های دانشگاه را مطالبه کردند که استاندار نیز نظر مساعد داشت، اما متاسفانه بعد از آن دیگر دیدار با دانشجویان را نپذیرفت.

وی عنوان کرد: استاندار از دانشجویان دانشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به عنوان مشاوران جوان در موضوعات فنی و شهری می‌توانند استفاده کنند تا هم تجربه‌ای برای دانشجویان باشد و هم استانداران از فضای علمی و روز دانشگاه‌های مطلع شوند اما متاسفانه تا به حال این امر محقق نشده است.

به گفته موقوفی، دانشجویان دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کرمانشاه در موضوع خصوصی سازی پالایشگاه کرمانشاه عملکرد موفق داشتند و توانستند با مطالبه‌گری و تحصن خود مشکلات کارگران را حل کنند، امید است دانشجویان به پشتکار بتوانند بودجه لازم برای ارتقا این دانشگاه را نیز از مسئولان دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031288

وب گردی

وب گردی