گزارش‌های کارشناسی از کارشکنی‌های مسئولان قضایی استان‌های خوزستان، اراک و قزوین تهیه شود

 بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: انتظار می‌رود که هیئتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان و اراک و قزوین اعزام کنید تا گزارش‌های کارشناسی و دقیقی از کارشکنی‌های مسئولان قضایی این استان‌ها تهیه شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی درخواست کردند تا هیئتی از افراد و کارشناسان را استان‌های خوزستان، اراک و قزوین اعزام کنند تا به مسائل و مشکلات کارگران اخراجی این استان‌ها رسیدگی شود.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: حضور شما به عنوان ریاست قوه‌ قضائیه جان تازه‌ای به کنشگران انقلابی در پیگیری عدالت بخشید و جریان‌های دانشجویی نیز به تبع از اقدامات مثبت جناب عالی حمایت کرده‌اند. لکن به نظر می‌رسد بهترین حمایت از حضرتعالی و رویکردهای جدید قوه قضائیه یادآوری بعضی از اشتباهات است که متاسفانه سهوا یا عمدا صورت می‌گیرد و در هر دو صورت بخشودنی نیست و نیاز به پیگیری جدی دارد.

دانشجویان دانشگاه تهران در این نامه اعلام کردند: همانطور که به خوبی مطلعید رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در ششم تیرماه 97 در دیدار با مسئولان قضایی نکات مهمی را ایراد فرموده‌اند. ایشان در این دیدار با اشاره به موضوع مهم افکار عمومی و لزوم جلب اعتماد مردم و ضعف قوه قضائیه در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی رهنمودهای جامع و کاملی را مطرح نموده‌اند که شایسته است در دوران ریاست حضرتعالی به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: سخنگوی محترم قوه‌ قضاییه اخیرا در پی سلسله اظهار نظرهای عجیب که به نظر می‌رسد با رویکرد جناب‌عالی نسبت به مسائل کارگری نامتناجس است، در ارتباط با کارگران هفت تپه مطالبی گفته‌اند که به هیچ وجه قابل اغماض نیست. ایشان ضمن اکتفا به تکذیب دستگیری نمایندگان کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در راه دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با استناد به سخنان مالک شرکت فرموده‌اند که اینها اصلا مدافع حقوق کارگران نبوده‌اند بلکه اینها مانع خط تولید کارخانه بوده و با شکایت مالک کارخانه دستگیر شده‌اند. این سخنان که به نظر می‌رسد نتیجه گزارشات مسئولان قضایی استان خوزستان باشد به هیچ وجه نزد افکار عمومی قابل قبول و پسندیده نیست و استناد به سخنان مالک شرکت هفت تپه که بدون شک در پرونده نیشکر هفت تپه متهم است تعجب برانگیز و نابخشود نیست.

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در این نامه بیان کرد: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد منصوب فعلی حضرت عالی در جایگاه سخنگوی قوه در بسیاری از موارد از جمله مورد فوق در حال باز تولید مطالب غیرکارشناسی است ما به عنوان اعضای بسیج دانشجویی از شما درخواست داریم که به وضعیت سخنگوی فعلی قوه‌ قضائیه رسیدگی جدی بفرمایید.

در بخش پایانی این نامه آمده است: همین طور از جناب عالی انتظار می‌رود که هیئتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان و اراک و قزوین اعزام کنید تا گزارش‌های کارشناسی و دقیقی از کارشکنی‌های مسئولان قضایی این استان‌ها که متاسفانه عملکردی نامناسب و برخلاف نظر مقام معظم رهبری پیرامون اقدام انقلابی در قوه‌ قضائیه داشته‌اند و وضعیت اسف بار کارگران در این استان‌ها تهیه و برای احقاق حق خدمت شما ابلاغ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031398

وب گردی

وب گردی