6 مجله علمی در واحد شیراز منتشر می‌‌‌شود / تشکیل کارگاه‌‌‌های نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد شیراز گفت: 6 مجله علمی در واحد شیراز داریم که دارای مجوز وزارت علوم و سازمان مرکزی بوده و برخی از این مجلات به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌‌‌شود.

محمد مهدی جباری معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد شیراز در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی این واحد دانشگاهی گفت: در حال حاضر، 6 مجله علمی در واحد شیراز داریم که شامل مجلاتی چون مجله گستره ریاضی با رتبه علمی پژوهشی از وزارت علوم شده که دارای نمایه‌‌های متعدد بین‌‌المللی همچون ISI-ESCI ،MathSciNet ،Zentralblatt MATH و نمایه‌‌های متعدد دیگر است. این مجله به زبان انگلیسی بوده و مقالات علمی در زمینه‌‌های مختلف علم ریاضی را منتشر می‌‌کند.

وی تشریح کرد: مجله مدیریت سیستم نیز از مجلات این واحد دانشگاهی است که موفق به اخذ رتبه علمی پژوهشی وزارت علوم گردیده و مقالات معتبر علمی در زمینه‌‌‌‌‌های مختلف علم مدیریت را به زبان انگلیسی منتشر می‌‌‌‌‌کند.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: مجله گیاه پزشکی هم از دیگر مجلات این واحد دانشگاهی است که در زمینه‌‌‌های علمی مرتبط، مقالات فارسی و انگلیسی را منتشر می‌‌‌کند. مجله Journal of Physical Activity and Hormones که مقالات انگلیسی در رشته‌‌‌های مرتبط در زمینه تربیت بدنی را منتشر می‌‌کند، مجله Journal of studies in learning and teaching English که مقالات انگلیسی مرتبط با آموزش زبان انگلیسی را منتشر می‌‌‌کند و مجله مطالعات اقتصادی که مقالات فارسی در زمینه علم اقتصاد را چاپ می‌‌‌کند از جمله مجلات واحد شیراز بوده که دارای تائیدیه انتشار از دانشگاه آزاد اسلامی است.

جباری درباره طرح پایش و ماموریت این واحد دانشگاهی در نظام موضوعات اظهار کرد: با توجه به اهمیت توسعه طرح پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه دانشگاه آزاد اسلامی(پایش) و تعیین چالش‌‌‌‌‌‌های کشور به عنوان موضوع پایان‌‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌های تحصیلات تکمیلی، دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با توجه به پتانسیل منطقه و توان علمی اعضای هیئت علمی، موضوعاتی را برای اجرایی شدن این طرح در واحدهای استان پیشنهاد کرده است.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد شیراز تاکید کرد: در مرحله اول طرح پایش در واحدهای استان فارس، پس از تصویب دو‌ موضوع سیستم‌‌‌‌های مخابراتی، اپتیکی و سنتز، تولید و کاربرد مواد شیمیایی و پلیمری، اقدامات لازم در خصوص تشکیل کارگروه‌‌‌ها و رصد محیط به منظور بررسی موضوعات مسئله‌‌‌محور انجام خواهد شد. در همین راستا، به منظور پیگیری امور مربوط به طرح پایش در این استان، به تازگی دبیرخانه علمی استان فارس راه‌‌‌اندازی شده است تا با توان هر چه بیشتر در جهت اجرایی شدن این طرح گام برداریم.

وی درباره طرح پویش و ثمرات آن تصریح کرد: براساس این طرح، بخش‌های صنعتی، دانشجویان را از ابتدای تحصیل بورسیه می‌کنند. بر همین مبنا دانشجویان از روز نخست به طور هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌زمان، تحصیل در دانشگاه و کارخانه را آغاز کرده و به این ترتیب فارغ‌‌‌‌‌‌التحصیلانی پرورش می‌‌‌یابند که همراه با تحصیل، مهارت‌‌‌های لازم را آموزش دیده و بعد از فارغ‌‌‌التحصیلی توانایی لازم برای ورود به بازار کار را خواهند داشت.

جباری متذکر شد: با بروز تحول در دانشگاه‌‌‌‌‌‌های پیشرفته دنیا و لزوم پذیرش ایفای نقش توسعه اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه آزاد اسلامی نیز درصدد است تا علاوه بر مولفه‌‌‌های آموزش و پژوهش، عامل تحقق کارآفرینی و نوآوری فناورانه ‌در سطح جامعه گردد و به سمت تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم یعنی دانشگاه‌‌‌های کارآفرین و فناور حرکت کند. در همین راستا، دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در نظر دارد علاوه بر توسعه کمی و کیفی فعالیت‌‌‌‌های مراکز رشد خود، برنامه‌‌‌ریزی لازم جهت راه‌‌‌اندازی سراهای نوآوری تخصصی را با توجه به طرح پایش و پتانسیل‌‌‌های منطقه‌‌ای را انجام دهد.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد شیراز در پایان گفت: درصددیم علاوه بر تشکیل کارگاه‌‌‌های نوآوری و کارآفرینی برای دانشجویان و تجهیز و راه‌‌‌‌‌اندازی فضای کار اشتراکی (Coworking Space)، نسبت به راه‌‌اندازی مرکز شتاب‌‌دهی مورد نیاز اقدام کنیم تا زمینه عملی شدن ایده‌‌ها در فضایی مناسب فراهم گردد. بر همین مبنا؛ با توجه به اهمیت ایجاد یک پویش فناوری، برنامه‌‌ریزی لازم انجام شده، رصد محیط به منظور جمع‌‌آوری نیازهای صنعت و جامعه نیز انجام خواهد شد تا با حرکت عملی به سمت تبدیل شدن به یک دانشگاه کارآفرین و فناور، نقشی اثرگذار در حل مشکلات جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042326

وب گردی

وب گردی