جشن معارفه دانشجویان جدید الورود واحد تهران غرب برگزار شد

جشن معارفه دانشجویان جدید الورود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با حضور آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وابط عمومی واحد تهران غرب، همزمان با هفته وحدت و فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) جشن معارفه دانشجویان ورودی جدید مهر 1398دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران غرب با حضور ۱۶۰۰ دانشجو به همراه خانواده هایشان، آقامیری رئیس دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران، پروین داداندیش، رئیس واحد تهران غرب، معاونان، مدیران، روسای دانشکده ها با استقبال جمع کثیری از دانشجویان و خانواده های ایشان در سالن ورزشی چند منظوره مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.
در ابتدای مراسم، رئیس دانشگاه های استان تهران، ضمن تشکر و تبریک میلاد پیامبر صلح و دوستی و درود به شهداء به خصوص به خانواده شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی اظهار داشت: عمر به سرعت در حال گذر است، و اثر گذاری یکی از شرایطی است که باید در عمرمان داشته باشیم، اگر بخواهیم قطار عمر که به سرعت می گذرد کنترل کنیم باید با بالا بردن عرض زندگی خاطرات را گسترش دهیم.
وی افزود: برای افرادی که کار علمی می کنند اثر گذاری در زندگی مردم و اجتماع است. دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران غرب یکی از دانشگاه های جوان است که به مدیریت داداندیش اداره می شود و امروز در شرایط علم و فناوری کشور نقش دارد.
آقامیری بیان داشت: ارزیابی کارهای علمی کشور را خود کشور انجام نمی دهد بلکه سه پارامتر در این قضیه دخیل هستند؛ اول سرمایه گذاری است که کشور انجام می دهد چرا که امروز بیشترین جمعیت جوان دانشگاهی در ایران است و این یک افتخار است.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در گام دوم که به این مسئله نگاه خیلی جدی داشتند و نکته ای را فرمودند که جوانان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی اند (نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیر بنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی مهمترین ظرفیت امید بخش کشور است) افزود: کشور در این قسمت سرمایه گذاری خود را انجام داده ، ما در زمینه علم و فناوری نیروی قوی انسانی داریم، منابع انسانی مان از نظر جهانیان مورد تأیید است و تولیدات محصولات علمی هم امروز افتخار آفرین است.
رئیس دانشگاههای استان تهران با اشاره به اثر گذاری دو شهید گرانقدر شهید دکتر شهریاری و شهید رضایی نژاد درجامعه علمی افزود: انسان می تواند در داخل کشور برای کشور اثرگذاری داشته باشد. در سال 1365 که کشور تصیم گرفت در بحث هسته ای وارد کار شود تمام جهان، ایران را محکوم کردند و در سال 1372 یکی از کسانی که بنا به دلایل شخصی در ایران ماند وتصمیم گرفت مطالعات تحقیقی خود را انجام دهد دکتر شهریاری بود. دکتر شهریاری زیر ساختهایی درست کرد که شما می توانید این نقش را داشته باشید. امروز کشور از نظر رشد علمی در بالاترین سطح قرار گرفته فقط به واسطه نیروی انسانی معتقد و متخصصی که در کشور وجود دارد. شما هم چشم انداز آینده کشور برای پیشبرد و ادامه مسیری که وجود دارد، هستید.

وی اضافه کرد: دوم اینکه چهار سال امکانات پدر و مادر، امکانات کشور در اختیار شماست و شما باید از فرصت استفاده کنید و از نظر علمی، کار علمی انجام دهید. سوم اینکه فضای واحد تهران غرب یک فضای فرهنگی و مثبت و قابل قبول هم از نظر فردی و هم از نظر کلی است اما یک قوانینی است که دانشگاههای آزاد استان تهران و واحد تهران غرب اصرار به انجام آن دارد ، چرا که به عنوان امانت هایی به شما نگاه می شود ما مجبوریم مثل همه جا قوانینی را رعایت کنیم که کمک می کند فضای سالم و خوب را داشته باشیم.
در ادامه مراسم از نرگس آزادوار، دانشجوی مقطع دکتری مهندسی عمران، که دانشجوی نمونه استانی انتخاب شده است و همچنین از مادر جوانترین شهید مدافع حرم، سید مصطفی موسوی که امروز مصادف با چهارمین سالگرد شهادت ایشان بود، تقدیر ویژه بعمل آمد.
از دیگر برنامه های متنوع اجرای تواشیح، پخش کلیپ ثبت نام ورودی های جدید، اجرای موسیقی به مناسبت هفته وحدت، برگزاری مسابقه از کتاب بیست سال وسه روز در مورد شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی و تألیف خانم سمانه خاکبازان، سخنرانی انگیزشی، توسط دکتر علی میرصادقی، پخش کلیپ معرفی فضاهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی واحد، قرائت منشور اخلاقی فرهنگی دانشجویان، اهداء جوائز مسابقه کتاب شهید موسوی به 5 نفر و مسابقه آراستگی را می توان نام برد.

گفتنی است در حاشیه مراسم، بمنظور آگاهی بخشی به دانشجویان از نمایشگاهی با مضمون مضرات استفاده از دخانیات و سیگار توسط دانشجویان بازدید شد.

کد خبر: 1042915

وب گردی

وب گردی