حاصل تحریم ایران، پیشرفت علم و فناوری است

رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: تحریم و تهدیدهایی که علیه کشور ایران صورت گرفته، نه تنها هیچ سودی برای کشورهای غربی ندارد، بلکه فرصتی برای پیشرفت علمی ایران ایجاد کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهناز ملانظری با بیان اینکه پیشرفت علمی مانند خورشید است و نمی‌توان آن را پنهان کرد، گفت: تهدید و تحریم‌هایی که علیه کشور ایران صورت گرفته، هیچ سودی برای دشمنان انقلاب و اسلام ندارد؛ چراکه مهم‌ترین قابلیت ایران، نیروی انسانی است، به طوری که در حال حاضر دارای تعداد قابل توجهی جوان دانشگاهی نخبه و دانشمند سطح بالا در کل دنیا هستیم. تاکنون توانسته‌ایم با کمک آنها، پیشرفت‌هایی زیادی در حوزه علم و فناوری داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز افرادی پیشرفت علمی ایران را انکار می‌کنند، بدانند در آینده آثار پیشرفت علمی قابل رؤیت خواهد بود. این در حالی است که امروز بیش از هر زمان دیگری می‌توانیم به توانمندی جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی اعتماد و اطمینان کنیم.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) خاطرنشان کرد: قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که ایران توسط جوانانش در اختیار دارد، در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود. امروز رمز موفقیت کشور ایران، جوانان نخبه و دانشمندان دانشگاهی‌اش است. کشور با پتانسیل علم و فناوری می‌تواند همه سختی‌ها و دشواری‌هایی که توسط دشمنان وارد می‌شود را پشت سر بگذارد.

وی در پایان گفت: در حوزه علم و فناوری باید مرد عمل باشیم و گفته‌ها و صحبت‌های علمی را پایان دهیم. امروز جوانان ایران باید به عنوان یک نیروی متخصص مهارت‌آفرین و کارآفرین، چرخ‌دنده‌های اقتصاد کشور را به حرکت دربیاورند و با توسعه و رونق تولید، کشور را از رکود در بخش‌های مختلف اقتصادی خارج کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043080

وب گردی

وب گردی