ساماندهی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از سیاست‌های اصولی وزارت علوم است

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سطح کشور از جمله سیاست‌های اصولی وزارت علوم است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمدتقی نظرپور در نشست شورای دانشگاه ایلام که با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و رئیس دانشگاه ایلام برگزار شد، با تشریح نحوه ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور اظهار کرد: هیچ واحد و مؤسسه‌ای در این جریان حذف نخواهد شد؛ بلکه با محوریت دانشگاه‌های مادر در سطح استان‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف تابع ساماندهی خواهند شد که این مهم تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به بازدید خود از دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: از ابتدا و در سال ۱۳۷۱ در جریان نحوه تأسیس دانشگاه ایلام بوده‌ام و از آنچه طی این دو روز مشاهده کردم، مشخص است فعالیت‌ها و اقدامات خوبی برای توسعه دانشگاه ایلام انجام گرفته است؛ از جمله در روند احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی و مستندسازی و سنددار کردن زمین‌ها و املاک دانشگاه، قدم‌های خوبی برداشته شده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین پذیرش دانشجوی خارجی را از جمله اقدامات مهم چند سال اخیر دانشگاه ایلام عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیکی استان ایلام به عراق و اشتراکات دینی و فرهنگی که بین مردم دو کشور حاکم است، دانشگاه ایلام می‌تواند در این زمینه به موفقیت‌های بیشتری نائل شود.

وی افزود: تحقق این هدف، علاوه بر تأثیرگذاری در زمینه ارتقای جایگاه دانشگاه ایلام در سطح کشور، زمینه رشد درآمدهای اختصاصی دانشگاه را هم فراهم می‌کند.

نظرپور در ادامه بر اهتمام و حمایت جدی وزارت علوم از روند توسعه این دانشگاه تأکید کرد و گفت: سعی خواهیم کرد زمینه اختصاص اعتبار برای احداث واحد خوابگاهی جدید، تکمیل روند محوطه‌سازی و تعمیرات برای دانشگاه ایلام را فراهم کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به محدودیت منابع مالی، بیان کرد: باید با درک و تجزیه و تحلیل درست مسائل، استقامت، جدیت، همراهی و همدلی و استفاده حداکثری و بهینه از منابع موجود، تلاش کنیم با سربلندی از این وضعیت عبور کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت اعلام کرد و گفت: در بودجه سال ۱۳۹۹ این موضوع گنجانده شده که ان‌شاءالله با رایزنی‌های انجام گرفته محقق شود.

محمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام نیز در سخنانی گفت: دانشگاه ایلام به عنوان نماد آموزش عالی استان ایلام در تلاش است ضمن تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی پیش‌بینی شده و عمل به وظایف محول شده، دانشجویان فرهیخته و ماهری را برای تحویل به جامعه تربیت کند و افزون بر این در روند توسعه استان ایلام هم تأثیر جدی داشته باشد.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به وجود مشکلات مالی چند سال اخیر تأکید کرد: علیرغم همه تنگناها و محدودیت‌ها، روند توسعه دانشگاه ایلام به هیچ عنوانی متوقف نخواهد شد و از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه دانشگاه؛ از جمله تکمیل پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043104

وب گردی

وب گردی