هجدهمین دوره آزمون صلاحیت‌های بالینی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

مدیرکل توسعه آموزش و امور دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هجدهمین دوره آزمون کشوری صلاحیت بالینی همزمان با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در در هشت واحد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد ادهمی مقدم مدیرکل توسعه آموزش و امور دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری آزمون صلاحیت‌های بالینی با حضور 323 دانشجوی متقاضی در 8 واحد مجری رشته‌های علوم پزشکی از جمله تهران، مشهد، شاهرود، کازرون، نجف آباد، ساری و قشم خبر داد.

وی افزود: آزمون مهارت‌های عملی بالینی به روش آزمون ساختارمند عینی بالینی (OSCE) در حیطه‌های مهارت حل مسئله، مهارت اخذ شرح حال و معاینه، مهارت ارتباطی و مهارت عملی برگزار می‌شود. این آزمون برای سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی استفاده می‌شود.

ادهمی مقدم خاطرنشان کرد: آزمون OSCE از ایستگاه‌های متعدد تشکیل شده و در هر ایستگاه از کارورز خواسته می‌شود موارد مورد سوال در حیطه‌های ذکر شده فوق که به وی ارائه شده را انجام دهد. این اقدامات کارورز توسط ارزیاب مستقر در ایستگاه به وسیله چک‌لیست‌هایی ارزیابی و امتیاز داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043133

وب گردی

وب گردی