خودداری سایر قوا از به حاشیه راندن فعالیت‌های عدالتخواهانه قوه قضائیه

6 هزار و 700 نفر از استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کردند: به تمامی دست اندرکاران سایر قوا توصیه می‌کنیم ضمن همکاری با قوه قضاییه در این حرکت انقلابی، از هرگونه حاشیه سازی و شبهه آفرینی خودداری کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، 6700 نفر از استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از تحولات انقلابی و رویکرد عدالتخواهانه و ضد فساد قوه قضائیه بیانیه‌ای صادر کردند.
در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: آغازین روزهای دهه پنجم انقلاب پر افتخار و به تعبیر مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب اسلامی، با تحولات امیدوار کننده دستگاه قضا همراه شد و از همان روزهای نخست، اقدامات انقلابی ریاست محترم دستگاه قضا امیدی مضاعف را به ارمغان آورد که همچون چهار دهه گذشته مهر تاییدی بر اثبات کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استادان در این بیانیه آورده‌اند: پیام روشن عملکرد ۸ ماهه رئیس جدید قوه قضائیه، آن است که زمان اصلاح و تقویت این قوه فرارسیده است. وی با دستی پر، فرصت را غنیمت شمرده و برای عملیاتی ساختن اهداف عالیه دستگاه قضا در راستای تحقق شعارها و آرمان‌های ملت شریف ایران در انقلاب شکوهمند اسلامی، گام‌های بلندی برداشته است که از مصادیق آن توجه ویژه به اصل قانون و بازگشت به موارد مهمی چون حقوق عامه، آغاز مبارزه با فساد از درون دستگاه، ایجاد شعب تخصصی قضایی در حوزه‌های مختلف، ارتباط موفق کارآمد و امید بخش با عموم جامعه، مبارزه مستمر با دانه درشت‌های فساد اقتصادی را می‌توان برشمرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: به ثمر نشستن رویکرد انقلابی و عدالتخواهانه آیت الله رییسی که بارقه‌های امید را در دل دلسوزان ایجاد کرده است مستلزم حمایت‌های همه جانبه مردم و مسؤلان است. تجربیات دور و نزدیک تاریخ گواه است که همواره مبارزه با اژدهای هفت سر فساد، تشویش و مقابله صاحبان زر و زور و تزویر را به دنبال دارد. به اذعان فرمایش مقام معظم رهبری:«با آغاز مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی یقینا زمزمه‌ها و به تدریج فریادها و نعره های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفت ها عمدتا از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می شوند.»
استادان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کردند: مخالفان مبارزه جدی با فساد همواره تلاش‌های عدالت خواهانه را سیاسی جلوه داده و سعی بر آن دارند که با کشاندن آن به زمین سیاست، عدالت خواهان را ناچار به عقب نشینی کنند؛ غافل از این که عزم دستگاه قضا برای برخورد با فساد، ولو در مورد مسئولان عالی رتبه و نزدیکان آنها جدی است و امید است هوشمندی دستگاه قضا و نیز بلوغ فکری حاکم در سطح جامعه بتواند مانع از انحراف گفتمان فساد ستیز شود.

در بخش پایانی بیانیه آمده است: حمایت قاطع از اقدامات قانونی و عدالت‌محور دستگاه قضا در دوره مدیریت جدید در برخورد فراگیر با فساد و تحقق عدالت به‌ویژه مفسدان دانه درشت اقتصادی، بدون در نظر گرفتن جناح‌بندی‌های مرسوم سیاسی و یا وابستگی به برخی از مسئولان، آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در روند تحولی آن نهاد در مسیر رسیدن به قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی اعلام می‌داریم و به تمامی دست اندرکاران در سایر قوا توصیه می‌کنیم ضمن همکاری با قوه قضائیه در این حرکت انقلابی، از هرگونه حاشیه سازی و شبهه آفرینی خودداری کنید. بی‌شک هوشیاری ملت شریف، بزرگوار و عدالت‌خواه ایران اسلامی در برابر جوسازی‌ها و حاشیه پردازی‌ها، هموار کننده عبور از این گذرگاه مهم خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043226

وب گردی

وب گردی