سهمیه‌بندی بنزین به نفع مردم نیست/دولت از اقتصاد گل آلود ماهی می‌گیرد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: مردم در سال‌های گذشته به اندازه کافی به دلیل ناکارآمدی روحانی و کابینه دولت متحمل سختی بوده‌اند، در این شرایط سهیمه‌بندی به صلاح جامعه نیست.

علی مظفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به گران شدن بنزین و سهیمه‌بندی آن توسط دولت به صورت ناگهانی بیان کرد: بسیج دانشجویی با کلیات سهمیه‌بندی بنزین در شرایط فعلی، مخالف است و این موضوع را راهکار مناسبی برای برون رفت جامعه از شرایط اقتصادی نمی‌داند.

وی با انتقاد از تصمیم دولت برای سهمیه‌بندی بنزین بیان کرد: روحانی و کابینه‌اش برای تامین و جبران کسری بودجه‌اش در سال جاری و آینده اقدام به گرانی و سهیمه‌بندی بنزین کرده است، در حالی که می‌توانست با تدبیر و سیاست، کسری بودجه را از طریق راه‌هایی غیر از فشار معیشتی و اقتصادی به مردم جبران می‌کرد.

گرانی و سهیمه‌بندی بنزین به صلاح مردم نیست

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه گرانی و سهمیه‌بندی بنزین به صلاح مردم و جامعه نیست، گفت: مردم در سال‌های گذشته به اندازه کافی به دلیل ناکارآمدی روحانی و کابینه دولت، گره زدن حل تمامی مشکلات کشور در برجام و مذاکره با آمریکا دچار سختی شده‌اند و سفره‌هاشان کوچک‌تر شده است. حال با دولت این حرکت ناصحیح موج بعدی گرانی و تورم در کشور را به راه خواهد انداخت.

وی با تاکید بر اینکه دولت با سهمیه‌بندی بنزین باعث مضاعف شدن فشار اقتصادی و معیشتی به مردم خواهد شد، گفت: مردم با فشاری که از سهیمه‌بندی بنزین متحمل می‌شوند، ممکن است اقدام به برگزاری اعتراضاتی هرچند به حق کنند و دولت در این میان این ناآرامی‌ها از آب گل‌آلود تصویب برجام‌های بعدی، FATF و مذاکره با آمریکا ماهی می‌گیرد.

به گفته مظفری، دولت و منفعت‌طلبان باید بدانند مردم انقلابی ایران هر چند اعتراضات به حقی دارند؛ اما درباره خطوط قرمز انقلاب به احدی باج نمی‌دهند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: مردم با گذشت زمان و تحمل سختی کم کم داشتند با شرایط اقتصادی و گرانی دلار و غیره کنار می‌آمدند که دولت با اقدام خود مبنی بر گرانی بنزین، تنگ‌گاه‌های اقتصادی جدیدی برای مردم به وجود آوردند.

مجلس با طرح سهمیه‌بندی بنزین مخالفت کند

وی افزود: ما دانشجویان بسیجی و عضو جنبش دانشجویی از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با رد طرح سهیمه‌بندی بنزین، به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک کنند؛ زیرا این اقدام در به هیچ عنوان به نفع مردم نیست.

مظفری درباره طرح سهمیه‌بندی بنزین در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت در حال حاضر جایگاه مناسبی در میان مردمی ندارد؛ احزاب و شخصیت‌های سیاسی که حامی دولت و روحانی بودند با گذر زمان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از حمایت خود عقب‌نشینی کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: نمایندگانی که به صورت لیستی و با حمایت‌های دولت به مجلس راه یافتند به دلیل عملکرد نامناسب پی بردند که در مجلس آینده جایگاهی نخواهند داشت. به همین سبب در این شرایط امتیاز گرفتن‌هایی از نظام توسط این اشخاص دور از انتظار نیست. در این چند ماه با فشار حداکثری به مردم و بعد دادن وعده‌های توخالی انتخاباتی باز به مجلس راه یابند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم و دانشجویان با وجود بدعهدی و کم‌کاری روحانی در ایجاد رفاه برای مردم، همچنان به نظام وفادار هستند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت حداکثری خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043259

وب گردی

وب گردی