دستگاه‌های دولتی حق گران کردن کالاها را ندارند

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: دستگاه های دولتی تا پایان امسال به هیچ عنوان حق گران کردن کالایی را ندارند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، رضا رحمانی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق گزارش های میدانی از بازار، قیمت ها در حال کنترل است، گفت: البته در برخی موارد مانند حمل و نقل یکسری تاثیرات واقعی وجود دارد که بحث آن جداست اما تلاش ما این است که افزایش قیمت بنزین تاثیر روانی بر جامعه نگذارد و عده ای از آن سوءاستفاده نکنند.

وی ادامه داد: البته در جاهایی ممکن است با درصدهای پایینی افزایش قیمت بنزین تاثیر خود را بگذارد اما دستگاه های دولتی تا پایان امسال به هیچ عنوان حق گران کردن کالایی را ندارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا با افزایش قیمت بنزین تولید خودروهای کم مصرف افزایش می یابد، تصریح کرد: تولید خودروهای برقی و الکتریکی با موتور کم مصرف قبل از بحث سهمیه بندی بنزین هم در دستور کار ما بود که در شرایط فعلی ضرورت آن افزایش می یابد.

رحمانی درباره افزایش اخیر قیمت خودرو نیز گفت: خودروسازان هیچ گونه افزایش قیمتی را اعمال نکرده اند و مثل همیشه که دلالی باعث افزایش قیمت می شود در شرایط فعلی هم همین مساله مطرح است و تلاش این است که با عرضه بیشتر خودرو قیمت آن کاهش یابد.

وی در واکنش به اینکه گفته می شود افزایش قیمت بنزین نهایتا تورم دو تا چهار درصدی را در پی خواهد داشت، افزود: کنترل قیمت کالاهای اساسی برای ما بسیار مهم است و آن را در اولویت کاری خود قرار داده ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تاکید اصلی ما این است که اجازه ندهیم تورم حاصل از فضای روانی موجود بسیار افزایش یابد و در حق مردم اجحاف شود که البته افزایش قیمت برخی از کالاها اجتناب ناپذیر است. اما بیشترین تلاش ما این است که افزایش بی رویه، بی جهت و به دلیل سوءاستفاده از شرایط جدید اتفاق نیفتد و تا این لحظه هم بر اساس گزارش هایی که بنده دریافت کرده ام قیمت ها کنترل شده است.

رحمانی بیان کرد: ما برای کنترل قیمت ها نیرو کم نداریم و از اصناف، اتحادیه ها و وزارتخانه های مربوطه خواسته ایم در این زمینه تلاش کنند و همچنین از بسیج هم کمک گرفته ایم که با ورود این نهادها مشکلی پیش نخواهد آمد و سازمان تعزیرات و دادستانی هم تمهیداتی در این باره دارند که امیدواریم موثر واقع شود.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره حذف قوانین دست و پا گیر در مقابل تولید گفت: یکی از راهکارهای این مساله الکترونیکی شدن خدمات است تا نیاز مردم را به مراجعه کاهش دهیم که تاکنون اقداماتی در این راستا انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: البته این مساله نیازمند کار جمعی دستگاه های مختلف است و مهمترین اقدامی که در شرایط فعلی باید انجام دهیم حذف قوانین دست و پا گیر بر سر راه تولید است و این کار اراده و تغییر نگرش می خواهد و باید به صورت جدی پیگیری شود.

کد خبر: 1043650

وب گردی

وب گردی