نجات گردشگران مفقود شده  جنگل ابر

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان از نجات چهار گردشگری که چندی پیش در جنگل ابر شاهرود مفقود شده بودند،  خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، این گردشگران با تلاش مأموران انتظامی استان از مرگ نجات یافتند.

برپایه این گزارش چند روز قبل در تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان شاهرود، گزارش مفقودی چهار گردشگر در جنگل ابر دریافت شد و بلافاصله تیم‌های عملیاتی متشکل از مأموران انتظامی، یگان امداد و هلال‌احمر برای اعزام به منطقه آماده شدند.

اظهارات یکی از بستگان افراد گمشده از این حکایت داشت که گردشگران مفقودی اعضای یک خانواده هستند که صبح همان روز برای تفریح به جنگل ابر شاهرود رفته‌اند و هیچ اطلاعی از آنان نیست.

با توجه به شرایط جوی و حضور احتمالی این خانواده در اعماق جنگل، امکان استفاده از بالگرد نیز نبود و از همین رو، علی‌رغم کیفیت پایین جاده و موانع طبیعی آن، مأموران پلیس با سرعت خود را به جنگل رساندند.

تلاش‌ها تا پاسی از شب ادامه یافت؛ ولی خبری از افراد گمشده نبود. عقربه‌ها ساعت ۲۳ را نشان و سرمای شدید منطقه احتمال بروز فاجعه را هشدار می‌داد.

با حضور تیم‌های کمکی و مأموران پاسگاه قلعه‌نو بخش بسطام، تلاش‌ها شدت و سرعتی بیشتری یافت تا اینکه بالأخره خودروی این خانواده در اعماق جنگل مشاهده شد.

در پی آن، گمشدگان با کمک مأموران انتظامی نجات یافته و به روستای ابر منتقل شدند.

اگر سرعت عمل و احساس مسئولیت مأموران ناجا در این صحنه نبود، شاهد فاجعه‌ای سنگین بودیم. فاجعه‌ای که یقیناً نتیجه سهل‌انگاری این‌گونه گردشگران در سفر به مناطق جنگلی، کوهستانی و کویری بدون راهنما و همچنین ضعف ساختاری و تجهیزاتی موجود در این مناطق تفریحی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043747

وب گردی

وب گردی